Минало... настояще: Манията #10yearchallenge завладя социалните мрежи

Facebook отричат да стоят зад 10-годишното предизвикателство и твърдят, че то е създадено от потребителите и само е набрало популярност

20.01.2019 | 16:11 Редактор: Велислав Филипов
Минало... настояще: Манията #10yearchallenge завладя социалните мрежи

Едва ли има потребител на социалните мрежи, който да не е забелязал "10-годишното предизвикателство" от последните дни. Заради него хората публикуват свои снимки отпреди 10 години и сега. Освен че е забавно, това е и начин изкуствен интелект да бъде обучен по-добре да разпознава как остаряват хората, смятат скептиците.

Социалните мрежи вече имат всички тези снимки, които потребителите публикуват. Но ако се налага една програма за лицево разпознаване да бъде обучена да "вижда" характеристики, свързани с напредването на възрастта, ще се наложи да бъде събрана голяма база данни и да се знае, че между тях има точно определен срок – да речем, 10 години. Ръчното събиране на тази информация е възможно, но е далеч по-лесно да се използва подобно предизвикателство, пише Кейт О'Нийл - специалист в дигиталните трансформации. 

Въпросната технология за лицево разпознаване може да се използва за всякакви цели – от апликации за грим, през целево насочване на реклами към определени потребители, до издирване на изчезнали деца и потенциални престъпници. 

Хората са най-големият източник на данни за голямата част от появяващите се технологии. Трябва да знаем това и да действаме с необходимото внимание, казва още О’Нийл. В официален отговор от Facebook отричат да стоят зад 10-годишното предизвикателство и твърдят, че то е създадено от потребителите и само е набрало популярност. 

В последните дни вълната "10-годишното предизвикателство" заля социалните мрежи. Потребителите бяха предизвикани да покажат своя снимка отпреди 10 години и скорошна такава. Освен лични фотоси, в мрежата се появиха и кадри, които показват разрушителните последствия от човешките дейности върху природата.

За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.