Да привлечеш вниманието на много хора в социалните мрежи в днешно време се оказва все по-трудно предизвикателство. Все повече обаче са и тези, които не само приемат това предизвикателство, но ги превръщат в своя професия.
Те са инфлуенсъри - или лидери на мнение в социалните мрежи. Павел и Христо имат дългогодишен опит в сферата на влогърството, а вече и печелят от това си занимание.
Колкото по-атрактивен, различен и отличаващ се от другите си, толкова е по-голяма вероятността да привлечеш към себе си дадена фирма, която ще ти отправи предложение - да показваш техни продукти, да ги изпробваш пред камера и да споделиш своето мнение за тях.
Международната статистика показва, че тази година лидерите на мнение са още по-търсени от различни фирми спрямо предходните години.
През 2018 г. фирмите са отделили средно между 25 хиляди и 100 хиляди долара от бюджета си за инфлуенсъри.
Някои фирми споделят, че търсят специалисти в дадената област, в която е продуктът им, тъй като така мнението на инфлуенсъра е по-значимо за целевата им аудитория.
Понякога, за да бъдат забелязани от фирмите, хората с много последователи в социалните мрежи рекламират безплатно. Това е инвестиция с надеждата компанията да започне и да плаща за тази реклама на продукта.
Понякога и с четирицифрени суми. Понякога заплащане може и да няма. Честа практика е инфлуенсърите да рекламират продукта, а фирмата да им го подарява, предаде стажант-репортерът Янко Илиев.