Докъде стигна строителството и кога ще можем да ползваме метрото по третата линия. Репортерът на Bulgaria ON AIR ни отведе под емблематичния за София Орлов мост, за да ви покажем бъдещата метростанция.
Изкопът е дълбок е 27 метра, а тунелите се копаят със специално направената за София "къртица".
65% от третия лъч на метрото са вече готови. Новата линия ще е с 12 метростанции и ще свързва източната част на София със западната.
По трасето ще има две трансферни станции – НДК и Орлов мост. Пероните ще са разположени отляво и отдясно на линиите. Ще има и стъклени прегради, които ще предпазват от падане на релсите.
Оказва се обаче, че София не е най-лесният терен за прокопаване на подземна железница. Основните трудности са свързани със слабите почви и високите подпочвени води.
За нуждите на третия метродиаметър е направено и ново депо в квартал "Земляне", а маневрените локомотиви са българско производство и пристигат от Русе.
С пускането на третата линия на метрото се очаква половин милион пътници да го ползват дневно. Подземната железница ще заема 45% дял в системата на градския транспорт. Ще се спестяват повече вредни емисии, а трафикът ще намалее с 25%.