Неправителствени организации предлагат опреснителни курсове и медицински тестове за шофьорите над 60 годишна възраст.
Въпреки че статистиката не дава данни колко от катастрофите са причинени от възрастни водачи, експертите в областта се обединиха около идеята, че контрол трябва да има.
Александър се сдобил с книжката си веднага щом навършил пълнолетие. Вече 30 години зад волана е убеден в едно-не възрастта, а опита е водещият зад волана.
Не така обаче е според автомобилния експерт и бивш рали пилот Румен Дунев.
"Неслучайно автомобилните пилоти са ефективни и са силни до една възраст, след което идва време да хвърлят ръкавиците", смята той.
Ако контролът върху издаване на медицинските свидетелства при подновяването на документите е по-строг, според специалистите опреснителни курсове няма бъдат необходими.
В България няма точни данни колко от катастрофите са причинени от водачи над 60-годишна възраст. Статистиката е категорична обаче, че над 50% от загиналите пешеходци в страната са над 65-годишни
В крайна сметка и Александър, и бившият рали пилот Румен Дунев, са на мнение, че когато му дойде времето, ще върнат книжките си в КАТ.
Към момента предложенията не са внесени за обществено обсъждане. Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК