След протестите в столичния градски транспорт общината с нови мерки за решаването на кризата с шофьорите.
Достатъчно желаещи в София няма, затова на кандидатите от страната се предлага нова екстра - безплатни нощувки в общежитие.
По времето на социализма така желаното от мнозина "софийско жителство" се получава най-лесно по два начина - като започнеш работа в металургичния комбинат Кремиковци или в градския транспорт.
Причината е, че и тогава имало недостиг на кадри. Стига се до ситуации, в които хора без опит управляват автобуси с талони, а едва след няколко години стаж получават книжка.
През 1982 година е изграден гараж "Дружба", където е предвидено и общежитие за временно командировани шофьори. Сега, близо 40 години по-късно, предстои основен ремонт на сградата. А проблемите са същите.
За да се справи с недостига на шофьори, Столичната община покани водачи от страната. Срещу заплата от 1800 лева и нови автобуси.
Стефан Желев върти волана на градски автобуси на Бургас вече 11 години. Бил е шофьор и в Прага, така че големият град не го плаши, но не би се преместил на работа в София, защото определя като тежки условията в столицата.
Около 300 шофьори и ватмани не достигат в столичния градски транспорт. За да направят работата по-привлекателна, експерти подготвя законодателни инициативи. Една от тях предвижда общините да упражняват контрол по Закона за движение по пътищата наравно с КАТ.
В столицата тече и процедура по закупуването на стационарни камери, които да контролират скоростта и нарушенията в бус лентите.
Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК