Корейската поп музика нахлува у нас преди десетина години. Оттогава с всяка изминала година феновете ѝ се увеличават. Мелодичните песни и танцувалният ритъм са основните причини за масовото ѝ слушане сред тийнейджърите.
"В началото родителите подхождат с леко притеснение, но след като я послушат и погледат видеоклиповете разбират, че това са съвремените East 17 и Take that. Групи, които ние сме слушали като малки. Така че няма нищо страшно. Просто езика не го разбираме, защото не е английски, френски или руски, а корейски." Така организаторът на кей поп концертите у нас Людмил Първанов обяснява интересa към модерната азиатска музика.
Всяка година корейското правителство организира Световен кей поп фестивал, който се провежда едновременно в много държави. Целта е да се популяризира своята култура. Финалът на събитието се провежда в Корея, където победителите се състезават помежду си. През 2018 година момчета от денс група Toxic спечелиха първото място в България и се наредиха сред 12-те най-добри изпълнители от цял свят. Кей попът е най-успешната рекламна кампания, която азиатската държавата някога е правила.
В момента най-известната кей поп група е BTS. Годишно, чрез своите фенове те внасят в икономиката на Корея над 3,6 млрд. долара. Прогнозите са, че ако запазят популярността си, след десет години те ще увеличат този принос над десет пъти. Тоест около 2030 година приходите само от BTS ще са близо 40 милиарда долара.
Много е трудно да се купуват билети за такива концерти, защото феновете буквално са луди, казва влогърката Вени Попова, която е известна сред кей поп обществото у нас като ROSE. Нейната приятелка и влогърка Зорница Георгиева – PEACH допълва, че обикновено билетите се пускат в един час за целия свят и тогава настъпва война за тях между почитателите. За един билет се бият хиляди хора.
Вижте повече подробности във видеото!
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК