fallback

Има още обвинени за катастрофата край Своге

Сред тях са посочени бившият шеф на Пътната агенция - Светослав Глосов и настоящият член на Управителня съвет Дончо Атанасов

18.04.2019 | 16:30 Автор: Зорница Костадинова

Още седем души са обвинени за катастрофата край Своге миналия август с 20 жертви. 

Сред посочените за такива са бившият шеф на Пътната агенция - Светослав Глосов и настоящият член на Управителня съвет Дончо Атанасов.

С обвинения са и изпълнителният директор на "Трейс" - фирмата, ремонтирала пътя. Също и  техническият ръководител на проекта и инженерът, осъществявал надзор на строителните дейности. Те ще отговарят за лошото състояние на пътя-убиец.

Според обвинението сцеплението между гумите на автобуса и асфалта е било лошо, заради некачествената пътна настилка. В позиция фирма "Трейс" посочва, че е изпълнила качествено и в срок своите ангажименти по рехабилитацията на пътя.

Ден след катастрофата за виновен беше посочен шофьорът на автобуса. Той е със забрана да напуска страната и с отнета книжка.

"Според експертизата, ако водачът на автобуса, се е движил със скорост 40 км./ч., е могъл да завие надясно, без да се наложи да навлезе в насрещната пътна лента. Ако беше съобразил своето поведение с тази максимално допустима скорост, считаме че няма да настъпи този тежък резултат", посочи говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

Дъждовното време само е спомогнало за тежката катастрофа, смятат разследващите. Те признават, че състоянието на пътя е било изключително лошо, въпреки направения ремонт. 

"Тази асфалтова смес трябва да съдържа едър трошен камък, а установено, че в сместа е положен не едър трошен камък, а по-скоро трошен варовик. варовик, който между другото е доста по-евтин", заяви още Арнаудова.

Бисер Иванов - директор на "Трейс Груп" - София, Светослав Трифонов - началник на Асфалтова база - Костинброд, Иван Иванов - ръководител на обекта и Михаела Томова - началник на строителния надзор са с повдигнати обвинения за това, че не са изпълнили служебните си задължения и са допуснали не само полагането на по-евтина и опасна смес, но и че са декларирали неверни факти в документите по ремонта.

Трагичният инцидент се случи на 25 август събота около 17 часа. Загинаха 20 души, а 8 получиха средни телесни повреди. След катастрофата последваха редица протести и три министерски оставки. Ден след катастрофата - като обвиняем беше привлечен шофьорът на автобуса. Тогава стотици хора го подкрепиха.

Вижте повече в репортажа.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Репортажи
fallback