През изминалата 2016 г. в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са получени 21 500 жалби. Около 4% от тях касаят некачествени туристически услуги. По всичките сигнали обаче Комисията е извършила проверка, увери председателят на контролния орган Димитър Маргаритов.
Едва 2% от чуждестранните туристи, посетили България миналото лято, са имали желание да направят рекламация.
С началото на летния туристически сезон тази година фокусът на работата на КЗП отново са туристическите обекти.
"Това, което правим в този месец са проверки на обекти, които сме установили като проблемни, включително предоставяне на продукти в некатегоризиран обект. Сега нашата цел е да установим дали тези обекти са приведени в състоянието, в което трябва да са", обясни Маргаритов в предаването "Дирекнто" по Bulgaria ON AIR.
Коварното при нелоялните търговски практики е, че невинаги подвеждащите обстоятелства са отбелязани с малък шрифт - чести са и случаите, в които на клиентите се обещава едно, а пристигайки на място, получават друго.
Към all inclusive пък понякога има нюанси в услугата, от типа на light all inclusive - без включени неща, които по закон би трябвало да присъстват. Всеки случай обаче е индивидуален, обръщат внимание от Комисията.
При онлайн търговията най-честото нарушение е неспазване от страна на търговците на законния срок от 14 дни, в който може да бъде върнат закупеният продукт. Не малко са случаите, в които търговците ограничават този срок до 7 дни, обясни още Димитър Маргаритов.