fallback

Може ли България да прави индустрия от обичаите и традициите си

в Директно на 4 февруари - депутатът Ирена Соколова и актьорът калин Сърменов в дискусия защо България не печели от уникалните си традиции и обичаи. Защо няма съпътстваща туристическа индустрия ?

05.02.2016 | 10:37 Автор: Кармелита Тонева

Преди броени дни, българската Сурва – фестивалът, който ежегодно се провежда в Перник, събра над шест хиляди кукери и близо 200 хиляди гости от всички краища на света. Впечатляваща цифра на фона на малкия град и на фона на семплото преминаване на локални фестивали. Уникалният български народен обичай Сурва вече е включен в списъка на световното нематериално културно наследство на ЮНЕСКО. Той се нареди там редом с българските бистришки баби, нестинарството и чипровските килими. Въпреки многообразието обаче, българите сякаш не успяваме да осребрим стойността им и да се възползваме достатъчно от богатата си история и наследство, за да ги превърнем в индустрия. Едва ли, пътувайки по света, ще видите народните ни носии, кукерските маски, мартениците под формата на сувенири, ключодържатели или апликации на чаши и брошури. Всички имаме вкъщи обаче поне по една Айфеловата кула, Римски  колизеум или Виенско колело. Оказва се, че вълнените родопски чорапи са хит в САЩ, но колко американци знаят къде е България на картата? Розовото масло, което се извлича у нас е най-скъпото етерично масло в света – между 5000 и 6000 евро на килограм,  то е предпочитано за използване от огромни парфюмерийни гиганти, но знаят ли богаташите, които купуват парфюмите къде е Розовата долина?

Може ли България да създаде рекламна за богатствата си промишленост ? Как ?

За всичко, което ви интересува, пишете на фейсбук страницата на предаването DirektnoONAIR

fallback
Още от Директно
fallback