С митинг шествие част от автошколите, мотоклубове, превозвачи, близки на загинали при катастрофи и няколко граждански асоциации застанаха твърдо зад идеята за електронен контрол по време на шофьорските курсове. Има и контрадвижение срещу тези идеи.
"Един от компонентите, който води до катастрофи и множество жертви и загинали, със сигурност е това доколко водачите са обучени. В тази посока държавата до този момент правеше стъпки единствено по посока на нейното участие, а именно полагането на изпит. Реално към школите и към това как се дава обучението, колко часове изкарват водачите, какви са те по същността си, къде се кара, дават ли се действително законово разписаните часове за извънградско шофиране, в тъмни условия, на автомагистрали, към този компонент досега нямаше никакъв контрол", каза Илия Тодоров от Асоциацията за пострадали при катастрофи пред "Директно".
По негови думи причината за това е, че методите са от миналия век и са само разписани на хартия.
Преди дни ресорният транспортен министър Красимира Стоянова каза, че започват тестове на системата.
"Ние се чувствахме длъжни да покажем на обществото, че има и друго мнение, което се базира на реалностите в днешно време. Има друго мнение и друго мислене относно това, че сме на първо място по брой на убити на един милион души население в целия Европейски съюз. Има една шепа кресльовци, които по презумпция са против, те винаги са ощетени, винаги се нарушават техните права, без да мислят на останалите. В тези държави, в които няма такива кресльовци, те са много далеч от първото място по брой на убитите", заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев пред Bulgaria ON AIR.
Гледайте целия разговор във видеото.
преди 2 месеца