В условията на силен недостиг на работна ръка, компаниите все повече разчитат да намерят млади и добре обучени хора с умения, които искат да се развиват. В известна степен и само за някои сектори на бизнеса, изкуственият интелект успява да помогне. На този фон се повдигна отново полемиката затова дали учениците трябва да имат достъп до технологии по време на учебния процес.
"Като човек с доста опит в технологичната индустрия и наблюдавайки различните ѝ ефекти, съм много в лагера, който препоръчва телефоните по време на час, по време на учене, да не бъдат в ръцете на децата. Те нямат място там. Това са устройства, които в днешно време имат толкова много възможности и особено на по-ранна възраст по-скоро имат разсейващо влияние. Поради тази причина има полза от по-стриктни мерки за ограничаването на телефоните в час", заяви вицепрезидентът на Viber Атанас Райков в студиото на предаването "Директно".
Той подчерта, че технологиите са много силен инструмент, но както всеки инструмент, те могат да генерират както ползи, така и вреди.
Що се отнася до изкуственият интелект, Райков отбеляза, че това е сфера, която се развива изключително бързо и е с много глобален мащаб. По тази причина отново на дневен ред дойде и темата за регулацията в сферата
"Със сигурност регулацията може да помогне, но това, което е важно да се има предвид, е че все пак регулацията не може да обхване абсолютно всички детайлни случаи и освен това е много важно как се прилага", каза още гостът на Bulgaria ON AIR.
Гледайте целия разговор във видеото.