Десет дни до началото на учебната година. И пред децата, и пред учителите има още много въпросителни. Текущи ремонти, неясноти в програмите и промени в закона.
"За съжаление, все още не сме тръгнали в посока да се справим с функционалната неграмотност. Проблемът изисква да осъзнаем ясно какво всъщност е тя. Изследването PISA измерва уменията за живота, а не уменията на учениците да решават тестове или да дават отговори на въпроса "какво е искал да каже автора". Когато осъзнаем всички, не само шепа ентусиасти, че грамотността изисква цялостен подход и той не може да бъде заключен само в сферата на училището, тогава бихме могли да говорим за конструктивни решения", коментира Валентина Стоева от Фондация "Детски книги" в студиото на предаването "Директно".
По нейни думи проблемът се крие в умението за четене и това е нещо, което ни "куца".
"Тук не говорим за уменията на бебетата да могат да четат самостоятелно, защото това умение започва в училище, но всъщност четенето като умение за извличане и анализирането на информация зависи от всичките ни знания, които сме трупали през целия ни живот. Ролята на родители е безспорно най-важна", каза още Стоева пред Bulgaria ON AIR.
Гледайте целия разговор във видеото.