Една от най-чувствителните сфери у нас е образованието. Още повече когато говорим за децата. Въпреки че оценките от матурите, според образователния министър, са най-добри в последните години, цялостната оценка не е особено завидна. На този фон стои разговорът за учителите, за заплатите и методите на преподаване.
"Факт е, че резултатите на учениците са по-високи. Това може да ни радва, но не бива да ни успокоява. Не си даваме сметка какво измерваме с Националните външни оценявания, с Държавните зрелостни изпити. Измерваме ли това, което ще е необходимо на учениците и децата, за да бъдат активни граждани, работещи и допринасящи за икономиката на страната? Измерваме количество от знания", заяви директорът на 100 ОУ "Найден Геров" Росен Богомилов в студиото на предаването "Директно".
Според него проблемът в образованието и системен и той не се опира само до класната стая, а проблемът може да бъде открит и в политиките, които се реализират по отношение на образованието.
"Резултатите са по-високи, но въпросът е дали ние реално по някакъв начин не снижаваме критериите. Другият въпрос е дали даваме на учениците достатъчно компетентности и умения или всъщност единственото, което даваме, е определени знания, които те да научат по някакъв начин и след това да възпроизведат. Реално образователната система трябва да дава повече умения", категоричен бе заместник-директорът на 192 СУ "Христо Ботев" Младен Стефанов в ефира на Bulgaria ON AIR.
По негови думи голяма част от учениците, при подготовката си за ДЗИ или НВО, зубрят материала, за да могат да се справят успешно на тези изпити.
Гледайте целия разговор във видеото.