В рамките на предизборната кампания, количеството фалшиви новини стават все повече. Различни изследвания настояват с данните си, че именно руската пропаганда успява с доста големи нива.
"Вече има установени канали, по които дезинформацията да се разпространява. Междувременно се появиха нови социални мрежи, които имат много голямо внимание, като TikTok, Telegram - в него членува ядро от хора, които са генератори или разпространители на неверни и подвеждащи твърдения. Не бих казал, че до момента има някакъв ръст за тези избори, свързан с дезинформация. Старите теми на нов глас", каза журналистът Георги Марчев за предаването "Директно".
Той отбеляза някои от основните теми на фокус, които често попадат под шапката на дезинформацията - ваксините срещу Ковид-19 и войната в Украйна.
"Независимо, че от много време се говори как "ей сега пращаме войски", това не е станало, но това не пречи в тази кампания отново да се вади като политическа агитация", посочи Марчев пред Bulgaria ON AIR.
Гледайте целия разговор във видеото.