fallback

Образованието в България: Защо PISA резултатите са различни?

Децата нямат критично мислене и не знаят как да се справят в непознати ситуации, обясни Асен Александров

24.05.2024 | 18:30 Автор: Деси Николова

На 24 май ще говорим за наука, за постиженията в образованието, за паденията и за всичко, което виждаме през последните години. За съжаление често срещаните проблеми оставят на заден план успехите в образованието, науката и културата.

"Проблемът е, че нашият формат на изпити в България, Националното външно оценяване, държавните зрелостни изпити се различават много съществено от изпитите, които са тип PISA, затова и резултатите са такива", заяви председателят на Съюза на директорите в средното образование Асен Александров в ефира на предаването "Директно".

По негови думи българчетата не са неграмотни.

"Още в първата година те могат да четат и да пишат. Когато се говори за грамотност в термините на PISA, става въпрос за това, че учениците не могат да интерпретират добре съдържанието, че не могат да извличат от него съществените елементи, нямат критично мислене и не знаят как да се справят в непознати ситуации. Ако считаме тези изпити PISA за толкова важни, трябва да направим нашите вътрешни изпити и обучение съобразно тях. Сега сякаш подготвяме децата за скок височина, а пък на изпитите PISA ги изпитват на дължина", каза още Александров пред Bulgaria ON AIR.

Гледайте целия разговор във видеото.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)

fallback
Още от Директно
fallback