След голямото пазаруване по Коледа, започна и голямото намаление. Търговците и тази година направиха доста продажби, а оборотите като че ли не са това, което всички очакваха.
"Може да се каже, че ритейл секторът глобално погледнато не изпълни плановете си за декември. Много голямо значение има какъв е браншът и какво е ценовото позициониране на бизнеса. В ниския ценови сегмент със сигурност имаше реализирани големи ръстове, докато в средния имаше забавяне и задържане на оборота и по-скоро равен на предходна година, а в луксозния сектор се отчитат спадове", заяви Аксиния Баева от Българската ритейл асоциация в студиото на предаването "Директно".
По нейни думи коледни пикове нямаше в повечето браншове, но декември месец е хит за търговците на детски играчки.
"Черният месец беше една борба за разчистване на стока по пазара и онлайн, и физическите търговци започнаха много рано с намаленията и като че ли това беше част от коледното пазаруване", допълни Баева в ефира на Bulgaria ON AIR.
Тя отбеляза, че въпреки намаленията и промоциите, отново не бе забелязано голямо пазаруване сред обществото. Според Баева спонтанните покупки на клиентите са намалели, а вече хората купуват само когато нещо им е от необходимост.
Гледайте целия разговор във видеото.
преди 11 месеца