Първите шест месеца от годината бяха изключително слаби за пазара на коли. Всички преживяха криза при продажбата на автомобили, включително с увеличение на цените, за да могат да издържат бизнеса си. Това заяви изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева в ефира на предаването "Директно".
В България все още масово се предпочита да се купуват стари коли. 60% от автомобилите, които се закупуват са над 20-годишни. Броят на новите автомобили е много несъществен, за да промени цялостно картината в България, коментира експертът.
"Виждаме тези тенденции, със закупуването на нови коли, в София, големите градове и местата, на които има рестрикции относно мръсния въздух. В провинцията нещата все още са тежки", сподели Цанева.
Тя отбеляза и фактът, че обикновено новите автомобили се купуват на лизинг и когато той изтече, хората подменят колата си.
"Много хора правят така наречения оперативен лизинг. Подменят с нов модел. Последните години тази тенденция малко се промени, защото хората по-трудно правят стъпката към закупуване на нов автомобил", изтъкна Цанева.
Гледайте целия разговор във видеото.