В началото на август влиза в сила забраната за движение на тротинетки в паркове, градини, площади, тротоари и по пешеходни зони.
"Столична община има сериозен недостиг на велосипедна инфраструктура и парковете представляват едни от малкото територии, в които човек може да премине безопасно", каза Калоян Карамитов от "Екипът на София" в ефира на "Директно".
"Като се сложи забрана да се преминава през тях, това би избутало хората да минават по улиците и булевардите, поставяйки животите си на риск" – допълни той.
"Ако искаме този транспорт да бъде насърчаван, с което да свалим хората от автомобилите, то трябва той да бъде насърчаван с повече инфраструктурни мерки. С повече велосипедни връзки, с повече връзки между самите отделни трасета, които доста често са фрагментирани и да се насърчава ползването на тротинетки и велосипеди, а не да се забранява. Такава забрана е нелогична да бъде въведена. Не мисля, че ще работи, а ще продължават хората да ги ползват, докато няма съответна паралелна инфраструктура, която да се ползва безопасно" – обясни събеседникът пред Bulgaria ON AIR.
"Въпросът е, че тоталната забрана поражда чувство на бързи решения и не бих работил в тази посока. Бих работил в това да се ограничи скоростта на преминаване в парковете, но не до 5 километра в час, а по-скоро до 10, 15 или 20 километра, която е скоростта на бягащ човек. Скоростта не трябва да е толкова висока, че да създава чувство на опасност" – на мнение е Карамитов.
Вижте видеото с целия разговор.