fallback

Д-р Валентина Иванова: Българските деца не разбират какво учат и защо го учат

Учениците имат нужда от подкрепа, за да станат по-добри от изкуствения интелект, убедена е Валентина Иванова

16.06.2023 | 23:30 Автор: Калина Донкова

Българските ученици не разбират учебния материал, не разбират и защо го учат. Това коментира в ефира на предаването "Директно" д-р Валентина Иванова, съосновател на Академия "Никола Тесла".

По думите ѝ резултатите от матурите са показателни за това.

"Ние като общество дължим извинение както на отличниците, които не могат през този формат да покажат колко много знаят, така и на децата със затруднения, които ги учим, че да правят две грешки в три задачи, е допустимо в живота", убедена е Иванова.

"Трябва да подходим към новото поколение по нов начин. Те живят в една среда, в която всички факти са достъпни и буквално си ги носят в джоба. Те трявба да разбират информацията и да могат да боравят с нея, да могат да я превръщат в полезно действиe. Ако ги учим, че няма проблем от три действия да сгрешат две, утре ще има още и още новини за наводнения, не защото вали, а защото ще сме сбъркали две от три неща, които е трябвало да направим", каза тя.

На фона на експанзивната дигитализация в образованието през последните години, причинена най-вече от предизвикателствата на пандемията, Иванова е на мнение, че децата имат нужда от помощ и насърчаване да бъдат по-добри от изкуствения интелект.

"Изкуственият интелект ще сложи раделителна черта между хората, които могат да го ползват и да стават по-добри благодарение на него и хората, които няма да се справят. И тази разделителна черта ще е много страшна. Не трябва да позволим българските деца да останат под нея", категорична бе тя пред Bulgaria ON AIR..

Целият разговор за пробойните и добрите примери в българската образователна система - вижте във видеото.

fallback
Още от Директно
fallback