"Хората в България винаги искат да помагат. Да, по-трудно е за хората да отделят по-съществени суми, когато са притиснати, но кампании, които изискват обединение на голяма група хора, това, което ние, в "1 процент промяна" откриваме е, че сплотяват хората", каза Ефтим Ефтимов от организацията в предаването "Директно".
Той обясни, че каузите, свързани с деца, изискват повече съпричастност и съответно - събират повече дарения. Ефтимов изрази мнението си, че това трябва да бъде една непрекъсната и постоянна дейност.
"Когато има спешност и кауза, която е близко до сърцето на хората, те са склонни да дарят не само средства, но и време", обясни той.
По думите му обаче, в сектора на благотворителността, която е част от неправителствения сектор в страната, като цяло доверието е много ниско.
"Секторът НПО в България, като индекс на доверие, седи по-ниско от съдебната система. Ние, като организация, партнирайки си с други доброволчески организации в България, искаме да го променим", каза Ефтимов.
Като една от причините за ниското доверие той посочи проблемите, които имаше преди време с една от големите благотворителни платформи у нас.
"През последните 2-3 години виждаме израстването на нов вид платформи, които поставят на преден план прозрачността в начина си на работа от самото начало", допълни гостът в студиото на Bulgaria ON AIR.
Оказва се, че между 30-50 процента от даренията се случват в последните 10 дни от годината, а всичко останало е кампанийно.
"Това, което ние се опитваме да направим като организация, е всеки месец да запознаваме нашите дарители с различна кауза, с различен проблем и да насочваме вниманието им към различни каузи", каза още Ефтимов.
Той посочи, че "1 процент промяна" се бори за това да работи с малки неправителствени организации в страната, като по този начин да дава гласност на регионални каузи. И даде пример с каузата за възстановяването на читалището в с. Каравелово, което е засегнато от наводненията там.
"Ефектът е, че получаващата страна, хората, на които помагаме, го усещат моментално и се получава ефект на "предай нататък", заключи гостът.
Гледайте целия разговор във видеото.