Цените на много продукти са по-високи от тези в Германия. Това каза в ефира на предаването "Директно" експертът по търговия Тошко Савов, който живее и работи зад граница.
По думите му германските потребители са по-осъзнати от българските, следят промоциите и цените и масово не купуват неоправдано скъпите стоки. Това е довело и до фалита на две фирми на производители, тъй като техните продукти не се купуват, добави Савов.
"В Германия търговците имат договорки цените на дадени продукти да са еднакви. Тук трудно можеш да намериш това", посочи експертът и допълни, че българските потребители често пазаруват повече, отколкото им трябва.
Що се касае до потребителското поведение, Савов е на мнение, че последните години - от началото на пандемията досега, са променили картината много.
"По време на Ковид имаше голям проблем с офлайн магазините заради затварянето, стана голям бум на онлайн пазаруването и много търговци се притесниха да не фалират. Започнаха много да инвестират във връзката между клиента, производителя и този, който продава продукта, за да може клиентът да не си отиде вкъщи и да поръча онлайн, тоест да е недоволен. В България много малко инвестират в служителите си, в това как да се отнасят към клиента. Тук това не се цени толкова, колкото на Запад", отбеляза той пред Bulgaria ON AIR.
Гледайте целия разговор във видеото.