По-малко жертви, но повече катастрофи и повече пострадали. Това сочи анализът на МВР за ситуацията по пътищата в България за последните две години.
На този фон - поредно проучване показа, че отсечките на смъртта са много повече от тези, за които всички знаем. А вътрешното министерство за пореден път представи идея за система, която да се бори с нарушителите на пътя.
По думите на Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, отчетеният по-нисък брой жертви не бива да ни успокоява.
"Не мисля, че около 4 или 5% по-малко загинали трябва да ни радва. Фактът, че са се завишили катастрофите, завишили са се ранените, намаляването на загиналите е по-скоро късмет. Ако имаме едно трайно намаление от година на година в броя на катастрофите, в броя на ранените и в броя на загиналите, можем да си кажем, че това което правим дава ефект", подчерта той.
Според Тодоров пътната мрежа у нас е на светлинни години от дори средното ниво в Европа. Този проблем ще продължи да се трупа, колкото повече се отлага във времето. "Отговорът на институциите е, че няма пари, но има неща, които не са скъпоструващи, а са от крещяща нужда", смята експертът.
"Знаковото стопанство е в ужасно състояние. Първо като отговаряне на регламентите и изискванията за маркировката, самото поставяне на знаците, техният вид, към това да се ревизира къде и защо има ограничения, защото има много безсмислени ограничения, има и много места, на които трябва да се обърне по-усилено внимание, защото те са точки на смъртта", поясни той пред Bulgaria ON AIR.
Вижте целия разговор във видеото.