Защо се провали процедурата за медицинските хеликоптери и кой носи отговорността?
"Все пак това е проект на решение, което тепърва предстои да бъде обсъждано. Ние сме насочили целия ресурс да доставим хеликоптери по най-бързия начин, защото това е крайната цел на цялата ситуация", заяви Георги Гвоздейков, който оглавява държавното дружество "Хелимед сървисис" в студиото на "Директно".
Според него поръчката, която е от МЗ е изработена от експерти на министерството и "Хелимед сървисис", нямат общо с нея, а когато е обявена поръчката на МЗ, в България "Хелимед сървисис" още не е съществувала и това е дезинформация, която дирижира в пространството.
"България "Хелимед сървисис" има обявена обществена поръчка, която е ход в момента. На 16 януари предстои приключването на подаване на оферти. Тази поръчка е за наемане на хеликоптер на лизинг. Търсим такова средство, защото това е едно от изискването, за да бъде лицензирана авиационната работа", обаяни Гвоздейков пред Bulgaria ON AIR."Към момента ние разполагаме с 2 екипажа от пилоти. В зависимост от това какъв хеликоптер ще спечели процедурата по обществената поръчка, има заложено обучение за съответния тип хеликоптер", отбеляза гостът.
Той посочи, че процесът е доста дълъг, но в най-лошия вариант до началото на лятото е възможно хеликоптерът да влезе в експлоатация.
"Ако приключим успешно и вървим обединено към целта, следващата година би трябвало да осигурим и втори хеликоптер, защото не бива да разчитаме само на един", подчерта Гвоздейков."Държавата трябва да поеме ангажимент към намиране на точна и ясна формула за финансиране, защото това е скъпоструващ ресурс и услуга - преговори със съответните правителства, да знаем, че това е приоритет на държавата, тя може да си позволи този разход, това е инвестиция в нашия човешки живот и в развитието ни като общество", категоричен е Гвоздейков.
Той уточни че поддръжката на хеликоптера зависи от много фактори.
Гледайте видеото с целия разговор.