fallback

Кампанията „Забавното лятно четене” стартира за трета поредна година

Инициативата за насърчаване на детското четене е до септември. Bulgaria On Air e медиен партньор на събитието.

29.05.2013 | 15:42

За трета поредна година детският портал аz-deteto.bg и Столична библиотека организират мащабната кампания - „Забавното лятно четене”. Инициативата за насърчаване на детското четене ще приключи през септември. Тогава ще бъдат определени и най-четящият град, най-четящото дете и най-четената детска книга за лятото на 2013. Телевизия България On Air медиен партньор на кампанията.

Целта на инициативата „Забавното лятно четене“ е да заинтригува малките читатели и да ги насърчи да четат книги и през лятото.

В кампанията могат да се включат всички деца от първи до седми клас като в специално създаден електронен дневник вписват прочетените от тях книги и отговарят на въпроси относно съдържанието им.

Един от посланиците на тазгодишната кампания е детската писателка Роси Кота. Авторката на книгата „Морето, Мидата и други истории" смята, че най-добрата мотивацията на всяко дете да чете е личният пример и това да има библиотека вкъщи. 

„Четенето на книги е въвеждане в един свят, към който детето само трябва да посегне, но то може да посегне ,само ако види своя родител да прави това. В този смисъл примерът на родителя е изключително важен“, убедена е Кота. Детската писателка  Петя Кокудева, която също е сред посланиците на кампанията, сподели, че чрез книгите и техните герои човек опознава себе си.

Журналистът и телевизионен водещ Ники Кънчев, който също е лице на кампанията, отправи следните послания: „Родителите да прочетат с децата си поне една книга тава лято. И нека четенето да бъде забавно, да бъде интересно. Нека родителите да разкажат част от книгата, да разкажат нещо за автора“.

fallback
Още от Ако сте пропуснали
fallback