Не сме наблюдатели, ние изследваме от името на зрителя

Изпълнителния директор на "България Он Ер Media Group" Виктория Миткова в интервю за в-к 24 часа

26.09.2011 | 11:39
Не сме наблюдатели, ние изследваме от името на зрителя
Не сме наблюдатели, ние изследваме от името на зрителя

- Г-жо Миткова, какво представлява телевизия “България он еър”?

- Искаме “България он еър” да е медията на фактите и свободните коментари. Предполагам, че не сме единствените, които желаят това. Но ние имаме отговорността наистина да го направим, защото тематичният ни акцент е върху икономиката, а там спекулацията с фактите и несвободата на вижданията винаги са плащани на много висока цена, и то от хората. Държим стилът ни да е диалогичен, а не пропаганден. Даваме си сметка, че всяка медия застава между аудиторията си и реалността – това е огромен ангажимент! Навсякъде по света телевизиите наблюдават нещата. Ние искаме да изследваме и връзките между тях. И то от името на зрителите си.

Но да разказваш една телевизия, е безнадеждно занимание... Ще видите сами. Излъчваме 24 часа в денонощието и всяка минута от тях може да е потвърждение или отрицание на добрите ни намерения.

- Има ли нужда от подобен вид телевизия у нас?

- Предварителните ни проучвания и обратната връзка с аудиторията показват, че да. Между многото аргументи днес чух от зрителка един допълнителен и затова ще ви го кажа: Новините и коментарите за икономиката носят настроение, защото задължително извират от човешки действия. Идеите на хората, работата им да ги сбъднат - това е великият мотор на живота. В пазарните вести трудно пробиват “блатни” новини: там всеки миг е движение към реализация на нечия мечта.

С ръка на сърцето колко често в медиите говорим за мечтите си?

- Ще се справите ли с конкуренцията си?

- Не харесвам телевизионните войни. Аз съм медиен пацифист. Борбата за рейтинги, както я разбираме тук, е доста потна и не ми допада. Когато в един и същи часови пояс зрителите са разкъсвани между подобни, а понякога и еднакви телевизионни формати, губят всички, а най-много губят хората пред екраните. Иначе конкуренцията е нещо, без което нито един пазар не е истински. Като финансист и юрист знам, че пазарът възниква от факта, че ние, хората, можем да постигнем повече в сътрудничество с други хора, отколкото във война. Но и от факта, че осъзнаваме това.

- Вие как оглавихте “България он еър” и какво ви казаха близките ви хора?

- И преди бях изпълнителен директор на нашата медийна група. Така че всичките ми “разрешения” от близките хора са отдавнашни.

- Това не е първият ви опит на високо ниво в телевизия - как се справяте?

- Уча се всеки миг. И всеки ден откривам нови и нови авторитети. Опитвам да печеля от грешките си, като винаги ги признавам, но се опитвам и да не ги повтарям. Знам, че да имаш кураж, не значи да не се страхуваш, а въпреки страха си да продължаваш напред.

- Как попаднахте в медиите?

- Просто така се случи... Но както знаете, случайност често е псевдонимът на бога. Или на дявола...

- Бихте ли разказали малко повече за себе си - къде сте родена и израсла, какво сте завършили?

- Родена съм в Шумен. На 12 години вече бях в София, при Нешка Робева. Но аз съм от тези, които виреят навсякъде, стига до мен да са любимите ми хора.

- Как се справяте с двете роли - на делова жена и на любяща съпруга и майка?

- Ох, милиони жени търсят този вълшебен баланс. Приемам съвети по този въпрос. Не се колебайте да ми кажете, ако знаете как...

- Колко деца имате?

- Имам две деца с разлика от 6 и половина години помежду им. Надявам се, като пораснат, да си заслужат сами вниманието на медиите.

- Успявате ли да прекарвате достатъчно време с тях?

- Времето никога не ми достига, но извън работа винаги и навсякъде сме с децата. Обичаме да пътуваме, но не ни доскучава и ако просто си останем у дома. Това лято, покрай старта на “България он еър”, имахме свободни само 4 дни, но и те ще ни останат незабравими.

- Как се запознахте със съпруга ви?

- Нашата любов е стара – от онези, старомодните любови.

Но Той много ще ми се разсърди, ако просто си бъбрим за Него...

- Искало ли ви се е някога да застанете на мястото на водещите - да сте пред екрана?

- Не, знам си мястото. Само заради вас използвах студиото - снимките са оттам. Надявам се хората от нашата медийна група да ме разпознават като “фасилитатор”, ако използваме сленга на една телевизионна реклама. Тоест искам да съм “улеснител” за много отговорния и изтощителен труд на журналистите и на всички момичета и момчета от нашия отбор.

Покрива 85% от цялата страна, чрез HD оператори се гледа и в Европа

Реалната програма на телевизия “България он еър” започна да се излъчва на 9 септември. Основният й акцент са новините на всеки кръгъл час. Освен случващото се от деня те включват и борсова информация и както емисиите на останалите телевизии, завършват със спорт.

В медията работят добре познати журналисти.

Сред тях е бившата депутатка и лице на БНТ Милена Милотинова. Освен водещ на новините тя прави и авторско предаване - “Брюксел 1”. И бившата говорителка на “По света и у нас” Радинела Бусерска е в екипа. Тя също информира зрителите за най-важното от изминалите часове.

Веселин Дремджев е шеф на новините, но и автор на информационния блок “Денят он еър”. Той се излъчва от 19,30 до 21 ч и показва репортажи от мястото на събитието, прави коментари и анализи.

Сред останалите предавания на медията са “Бизнес знаци” с репортерски проучвания, “Терминал”- с гледната точка на чужденците и на представителите на външния бизнес, “5 минути книги” - за сериозната бизнес литература, “Бизнес класа” - за нестандартните бизнеси и личности.

Кои са били важните събития на пазара, зрителите ще гледат в “Сделка на седмицата”.

“България он еър” се разпространява по кабелните мрежи и по цифров път в над 85% от цялата страна. В Европа също може да се гледа чрез HD операторите. (24часа)