Жените предприемачи в САЩ са по-оптимистично настроени за собствения си бизнес, пазара и икономиката като цяло, сочат данните от проучване на American Express сред малкия и среден бизнес, цитирани от Forbes. Цифрите показват, че 61% от жените-собственици на бизнес с персонал под 100 души в САЩ имат позитивна нагласа за икономиката, срещу 50% от мъжете.
От Forbes отбелязват, че това е голяма разлика и че липсата на доверие в икономиката като цяло може да стане причина един предприемач да действа по-консервативно. Оптимизмът, друга страна, може да мотивира по-смело поведение към разширяване на пазара.
На въпрос дали имат усещане, че бизнесът им е „потъващ кораб“, 10% от анкетираните жени отговарят утвърдително, докато при мъжете този процент е 15 на сто.
Жените също така се оказват много по-активни в социалните медии по отношение на популяризиране на бизнеса си. 63% от анкетираните са отговорили, че използват социалните мрежи за връзка с клиентите си, при 55% от мъжете.
Нещо повече жените споделят, че са по-удовлетворени в сравнение със своите мъже колеги. 73% от жените, анкетирани от American Express, споделят, че са „много щастливи“ с живота си. Едва 66% от мъжете споделят подобно твърдение. Данните сочат още, че 70% от жените смятат, че ползите от това да си предприемач надвишават задълженията, докато 77% от мъжете споделят, че чувстват по-скоро ползите.