Слънчев бряг отчита 10% ръст на туристите и пълни хотели за август

На българския туризъм му "липсва усмивката", смятат от бранша

03.08.2016 | 14:32 Редактор:
Слънчев бряг отчита 10% ръст на туристите и пълни хотели за август
Слънчев бряг отчита 10% ръст на туристите и пълни хотели за август

Свободни места в Слънчев бряг през август трудно могат да се намерят. Най-големият български курорт вече е пълен с туристи. До края на август цялата хотелска база на комплекса е заета почти 100 процента.

Местата за т.нар "висок сезон” в хотелите на "Слънчев бряг хотел холдингс“ са изкупени още през февруари-март тази година. Най-голям е ръстът на туристите от Централна и Източна Европа - Полша, Чехия, Унгария, Русия. Хотелите в курорта са предпочитани също от немски и израелски туристи.

Факт е, че тази година имаше двоен ръст на записванията още през зимните месеци, което предизвика големи очаквания и завишени прогнози за туристическия сезон, но като цяло ръстът на туристите за целия сезон ще е около 10%, съобщи Янко Янов, генерален мениджър на едно от най-големите хотелски дружества в Слънчев бряг.

Ръстът на туристите от Русия не е толкова осезаем в хотелите, понеже голяма част от руските туристи у нас вече идват в собствени или наети апартаменти. Големият печеливш от кризата в Турция тази година е Испания, смята  мениджърът на „Слънчев бряг хотел холдингс“ АД.

Близо две-трети от туристите в хотелите са семейни туристи. Между тях има и българи.

Свободни места в хотелските комплекси на холдинга все още има за т.нар. „нисък сезон” след  6-7 септември, когато и цените са с 50 процента по-ниски и варират от 31 до 73 лева.

„Безспорните плюсове, с които Слънчев бряг привлича туристите, са морето и модерните хотели. Минусите за туристите са - "скъпият плаж“ и нощният шум. Тоест, имаме голям ресурс за развитие на туризма, пречат субективни фактори, които могат да бъдат преодоляни с волята на държавата и в интерес на целия туристически отрасъл", отбелязва мениджърът на хотелския холдинг.

Българският туризъм се развива динамично и предлага все по-добро качество на туристическия продукт. Въпреки че не всички прогнози се оправдаха, тази година туристическият сезон е добър за всички, счита Янов.

Според него на българския туризъм му "липсва усмивката". Търсенето на обучен туристически персонал е по-голямо от предлагането. В бранша има нужда от специализирани агенции на пазара на труда, които да предлагат квалифициран туристически персонал, смята той.