Свободни места в Слънчев бряг през август трудно могат да се намерят. Най-големият български курорт вече е пълен с туристи. До края на август цялата хотелска база на комплекса е заета почти 100 процента.
Местата за т.нар "висок сезон” в хотелите на "Слънчев бряг хотел холдингс“ са изкупени още през февруари-март тази година. Най-голям е ръстът на туристите от Централна и Източна Европа - Полша, Чехия, Унгария, Русия. Хотелите в курорта са предпочитани също от немски и израелски туристи.
Факт е, че тази година имаше двоен ръст на записванията още през зимните месеци, което предизвика големи очаквания и завишени прогнози за туристическия сезон, но като цяло ръстът на туристите за целия сезон ще е около 10%, съобщи Янко Янов, генерален мениджър на едно от най-големите хотелски дружества в Слънчев бряг.
Ръстът на туристите от Русия не е толкова осезаем в хотелите, понеже голяма част от руските туристи у нас вече идват в собствени или наети апартаменти. Големият печеливш от кризата в Турция тази година е Испания, смята мениджърът на „Слънчев бряг хотел холдингс“ АД.
Близо две-трети от туристите в хотелите са семейни туристи. Между тях има и българи.
Свободни места в хотелските комплекси на холдинга все още има за т.нар. „нисък сезон” след 6-7 септември, когато и цените са с 50 процента по-ниски и варират от 31 до 73 лева.
„Безспорните плюсове, с които Слънчев бряг привлича туристите, са морето и модерните хотели. Минусите за туристите са - "скъпият плаж“ и нощният шум. Тоест, имаме голям ресурс за развитие на туризма, пречат субективни фактори, които могат да бъдат преодоляни с волята на държавата и в интерес на целия туристически отрасъл", отбелязва мениджърът на хотелския холдинг.
Българският туризъм се развива динамично и предлага все по-добро качество на туристическия продукт. Въпреки че не всички прогнози се оправдаха, тази година туристическият сезон е добър за всички, счита Янов.
Според него на българския туризъм му "липсва усмивката". Търсенето на обучен туристически персонал е по-голямо от предлагането. В бранша има нужда от специализирани агенции на пазара на труда, които да предлагат квалифициран туристически персонал, смята той.