Какво се случва с Uber
Коментар на Кори Джонсън за Bloomberg West от Сан Франциско
02.07.2015 | 12:02
Автор: Георги Стоянов
Кори, какво не ни казва този документ?
Кори Джонсън: Очевидно толкова много – прекарах по-голямата част от деня си да вникна в модела на Uber и осъзнах, колко много неща не знаем за тази компания.
Не знаем, с колко шофьори разполагат, не знаем колко са клиентите им, не знаем средната цена за пътуване, не знаме, какъв процент взимат за услугата – дали 15, 20 или 30%.
Още по темата
Има всякакви слухове по въпроса, но е интересно, че ни се предоставят данни за продажбите, като например 415 милиона долара.
Това също така говори много за инвеститорите зад компанията. Те залагат, че пазарната оценка на компанията е близо 50 милиарда долара на частния пазар, въпреки че продажбите са по-малко от една 10 от това, така че това е нещо, което ме впечатли.
Но мисля, че загубите не трябва да ни изненадват, защото едно от нещата, които знаем за Uber и техния мениджмънт, е че те са агресивни и няма да се спрат пред нищо, за да навлязат на нов пазар.
И те наистина разширяват пазарния си дял и няма да бъдат спрени от местните регулатори или закони.
Няма да бъдат спрени от липса на шофьори или клиенти. Така че идеята, че те биха похарчили всеки цент, който печелят, а и повече, за да се развиват, изглежда се вписва в характера на тази компания.
Ето и един пример Кори - днес те Uber предлага безплатни пътувания тук в Ню Йорк до и от кметството между 10:30 сутринта и 2:30 следобед, за да насърчат хората да харесат и да ползват Uber. Какъв е отговорът на Uber на този доклад?
Кори Джонсън: Те нито го потвърждават нито го отхвърлят. Но те наистина не са ни казали прекалено много за това. Мисля си обаче, че това ни дава възможност да хвърлим още един поглед на тази компания.
И честно казано в компания, която е толкова агресивна, е трудно да повярваме на каквото и да е от това, което ни казват, въпреки че някои от тях изглеждат много приятни хора.
Така че да погледнем на някои от тези реални цифри. Това ни казва много. Ние ще продължим да разглеждаме историята тук в Bloomberg West и ще се опитаме да разберем, какво ни казва всичко това за Uber.
Мисля също, че това, което се случва във Франция, е наистина важно, защото имаме място, където местното правителство, всъщност французите, са приели нов закон през октомври миналата година, с който казват, ние не искаме не лицензирани, не тренирани шофьори на Uber и тази услуга.
И въпреки това компанията е там ,има шофьори и клиентите продължават да я ползват в Париж.
Дори научаваме, че сега Uber е по-популярен от всякога, все повече хора свалят приложението и тези бунтове и протести просто спечелиха на Uber още повече популярност.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК