Себастиан Коу: Футболът ще набира популярност САЩ

Интервю с президента на спортната агенция CSM Sports and Entertainment Себастиан Коу

06.05.2015 | 14:27 Редактор:
Себастиан Коу: Футболът ще набира популярност САЩ
Себастиан Коу: Футболът ще набира популярност САЩ

Британският политик и бивш състезател по лека атлетика Себастиан Коу коментира в интервю за Bloomberg корупцията в спорта и възможностите за развитие на футбола в САЩ.

Бети Лю, Bloomberg: Наскоро беше публикуван впечатляващ материал от Bloomberg Businessweek за това колко дълбока е корупцията във ФИФА и колко е трудно да я премахнем (материалът можете да прочетете тук). Вие сте били президент на Комисията по етика на ФИФА.Как можем изкореним корупцията?

Себастиан Коу, президент на CSM Sports and Entertainment: Корупцията не е само проблем в спорта. Без значение дали сте начело на политическа партия или на бизнес, прозрачността при управлението е от първостепенно значение. В който и да е спорт най-много изискват феновете и те започват да изискват все повече и повече и да задават все по-неудобни въпроси. Всички организации разбират, че хората започват да изискват все повече от тях. Живеем в свят, в който информацията е много по-леснодостъпна. В моята държава вече има 60 милиона журналисти заради бързината, с която може да се потребява и създава съдържание.

Бети Лю: Само до прозрачност ли опира всичко или има още много неща, които могат да бъдат направени?

Себастиан Коу: До голяма степен всичко е свързано с прозрачността. Спортните организации не трябва да забравят, че концепцията „феърплей” не се отнася само за модел на поведение на спортните игрища.  Трябва да има необходимите структури, които да направят така, че медиите, спонсорите и хората, които плащат сериозни суми, за да ходят на стадионите и в залите, за да гледат любимите си спортове, да разберат, че това, което гледат, е направено честно не само на игрището или на пистата за бягане, а и по високите етажи на организациите. Всичко това обаче не е нещо различно от това, което трябва да прави всяка друга организация. През последните 20 години средата се промени много, всеки главен изпълнителен директор, когото попитате, ще го потвърди. Например заради скандала около Олимпийските игри в Солт Лейк Сити през 2000-ната година Международният олимпийски комитет трябваше да промени начина си на действие с кандидатурите за страна домакин и да наложи различни правила за членовете си.За спортните запалянковци е много е важно да знаят, че определени правила не подлежат на обсъждане.

Бети Лю: Вие сте президент на CSM Sports and Entertainment. Компанията се развива в Северна Америка и иска да популяризира футбола в САЩ. Не знаех, че има толкова много хора, които се интересуват от футбол в САЩ.

Себастиан Коу: Не се говори много за това, но ако погледнете представянето на американския футболен отбор в световната ранглиста, ще видите, че през по-голяма част от последните 10 години той е на по-висока позиция от английския. Имам племенници и племеннички в Америка и те играят футбол повече отколкото играят баскетбол или други спортове.

Бети Лю: Несъмнено, и аз го виждам с очите си, много деца играят футбол. Как обаче от това се преминава към засилен интерес към професионалния футбол?

Себастиан Коу: В това се крие предизвикателството. По време на Световното първенство миналата година милиони хора излязоха по улиците в Чикаго и Вашингтон, за да гледат мачовете на американския национален отбор. От друга страна много деца вече играят футбол в САЩ. Той набира сериозна популярност в Америка. В CSM смятаме, че футболът има невероятен потенциал в страната. Ние сме най-добрата футболна агенция от нашия клас в света и затова сме толкова развълнувани от САЩ като пазарна възможност в областта на футбола.