Джой Андерсън, президент и основател на Criterion Institute коментира от студиото на Bloomberg в Хонконг с Енджи Лау джендър инвестициите и перспективите за корпорациите и капиталовите пазари.
Защо да измисляме отново икономиката, когато повече от нас знаят, че ако ангажираме жените, умните, образованите, като създадем работна сила, която е насърчаваща жените, ще имаме икономически ръст. Вижте Япония.
Много хора казват, че е важно. В известен смисъл на това се гледа като на корпоративно решение. Но не непременно на решение, което може да промени финансовите инвестиции.
Когато говорим за инвестиции - вие предлагате идеята за джендър инвестиции. Какво е това?
Това е включване на джендър анализ във финансовия анализ, който се използва за вземане на решения.
Ние смятаме, че ще бъде по-умно ако правите джендър анализ.
Много хора казват, че е добре да се наемат жени. Но къде са цифрите и метриката, която доказва, че има ефект за бизнеса? Не искам да направя бизнеса си уязвим ако трябва да изпълнявам някакви квоти. Става дума за количествен анализ, който да доказва, че наемането на жени е добро решение. Къде е тази информация?
Информацията, че да наемете жени е добро бизнес решение, на фона на трудовия пазар в момента в много страни, особено в Азия се смята за ненужна.
Въпросът все още се оспорва. Ние знаем, че е така, но вътрешно в себе си, какво решение вземаме всеки ден - е друго.
Финансите биха могли да дадат инициативата, която ще накара хората да продължат да вземат тези решения.
Ние не искаме да говорим за квотите. Те са важни. Не мисля, че са лоша идея.
Но квотите са резултат от решенията.
Ние искаме да изпреварим и да влезем в анализите преди това.
Дайте ни някакъв пример за джендър инвестиции.
Една от причините да се насочим в тази посока са група жени-предприемачи от Филипините.
Това е една от любимите ми истории.
Те се опитвали да променят текстилната индустрия.
В последните няколко месеца пътувахме с USAID в различни части на Азия. Намерихме на Филипините тази група жени, които наистина искаха да променят текстилната индустрия.
Но не искаха да правят индивидуални инвестиции, а да направят инвестиция в сътрудничество.
Защото в действителност жените искат да си помагат.
Как да структурираме - в този случай - една холдингова компания? Как да въведем различни структури, които да позволят на тези жени да работят заедно в различни посоки, да развиват вече продуктивни бизнеси?
Улавяйки стойността, която жените дават на сътрудничеството би могло да даде на инвеститора сигнал.
Като инвеститор аз бих искал да инвестирам директно в компанията.
Но вие бихте могли да сте по-ефективен като намалите риска и увеличите възвръщаемостта като инвестирате заедно с други.
Защо не?