Избирателите в Аляска, Орегон и окръг Колумбия одобриха на 4 ноември легализацията на марихуаната за развлечения, след Колорадо и Вашингтон през 2012. Законните продажби с цел забавление започнаха тази година в двата щата, съобщава Блумбърг.
Медицинската марихуана, която Флорида не одобри преди 2г., е законна в 23 щати и създава възможности за бизнеса и заетостта на фона на изобилието от регулации.
В един от двата щата, Илинойс, на изложение по проблемите на заетостта на 30 октомври в Чикаго около 200 души се записаха да научат повече за индустрията на марихуаната.
Семинарът бе организиран от Тод Мичъм, на 43, "ветеран" в индустрията в Колорадо, където медицинското използване на марихуаната е законно от 2000г. Две изложения за намиране на работна ръка в Денвър през 2014 събраха над 3000 кандидати за 600 позиции, казва Мичъм.
Според Блумбърг има много възможности за намиране на работа - от продавачи -budtenders, нещо като bartenders, бармани - до берачи, фермери и мениджъри. Счетоводители, адвокати и маркетинг директори също са привлечени към движението, което "ще стане законно в цяла Америка", по думите на Брус Насау на 61.
"Това е съвсем нова индустрия. Невероятно е колко много работни места има в нея!", казва той.
Брус е натрупал състояние в индустрията на кабелната телевизия в Колорадо. Сега вижда възможности в легализацията на марихуаната. Отворил е с партньорите си пет магазина с 75 служители и очаква да наеме още 15 до края на януари.
Първите данни за работните места в индустрията с марихуана започват да се събират в Колорадо. Компании, които отглеждат, произвеждат и продават марихуана за медицински или развлекателни цели са наели 3523 жители на Колорадо в първите три месеца на 2014, ръст от 14,2% спрямо 2013 според данните на Агенцията по труда на Колорадо, цитирани от Bloomberg.
За първите девет месеца откакто марихуаната е законна в Колорадо над 12 000 жители са получили лицензи, съобщава данъчната агенция на щата. Това им позволява да бъдат пряко наети в тази индустрия.
"Това са първите девет месеца на 10-годишен процес", казва Никълъс Колас, главен маркетолог в ConvergEx Group LLC от Ню Йорк. "Още не сме стигнали и първия етаж, още сме на паркинга", казва той.
ConvergEx е проучвал 10 магазина в Денвър и Булдър през юни и октомври и е открил, че компаниите се развиват стабилно с по 100-300 клиенти на ден, които харчат 50-100 долара на покупка. Устойчивото месечно търсене "създава добри и устойчиви работни места", казва Колас.