fallback

Изоставени станции на лондонското метро могат да се превърнат в барове

Блумбърг с репортаж от лондонските подземия, където се крият апетитни имоти

24.10.2014 | 11:44 Автор: Виктория Крумова

Енгъс Бенет, Bloomberg: За повечето хора това е един заключен свят – под улиците и оживените тротоари на Лондон се крият подземни тунели и неизползваеми призрачни станции.     

Аджит Чеймбърс: Бяхме седем човека и слязохме долу с фенери, беше ужасно… Настръхвам, само като се сетя как вървяхме долу с фенерите.                                                                                                     

Енгъс Бенет, Bloomberg: Аджит Чеймбърс е човек с мисия. Намира се под земята със снимачен екип в Клапъм и изследва стаи, които не са виждани от 50-те години на XX век. През последните пет години той се е посветил на проучване и агитация да се отворят станциите и да се трансформират.

Аджит Чеймбърс: Това, което наистина искам да се случи, е да се превърнат в туристически атракции. Можем да видим, да се докоснем до историята на хората, които някога са ходили там.

Енгъс Бенет, Bloomberg: Аджит изчислява, че неизползваните станции са на стойност 1 милиард паунда. Transport for London – държавната организация, която отговаря за мрежата – казва, че не може да даде точна цифра, но идеята е привлякла вниманието на хората. Аджит казва, че е открил 26 места – някои от които се намират на апетитни имоти.                                                        

Още по темата

Аджит Чеймбърс:Трябва да кажем, че не всичко е под земята. Много от местата имат права и над земята. Така че предприемачите са много заинтересовани да строят нагоре на централни места в града, някои близо до паркове, където има много хора.

Енгъс Бенет, Bloomberg: Transport for London каза за Bloomberg, че няма намерение да продават станциите, но обмислят дали други части от тях могат да се използват.

Аджит Чеймбърс: Не можете да видите, зад шкафа е, но сме се насочили към инвеститори от Близкия Изток.

Енгъс Бенет, Bloomberg: В дома си в Ийст Есекс, Аджит планира инвеститорската си стратегия. Казва, че е готов да започне, ако Transport for London се съгласи.  

Аджит Чеймбърс: Консорциумът е готов, мениджърът по проектите и инвеститорите също.

Енгъс Бенет, Bloomberg: Аджит вярва, че новината предстои - може би ще започне търг за развитие на подземните тайни на  Лондон.                           

                              

fallback
fallback