fallback

Битка за шампанско между италиански и френски гиганти

Bloomberg представя съревнованието между Champagne и Prosecco за надмощие на пазара за пенливо вино

26.09.2014 | 15:22 Автор: Виктория Крумова

Керълайн Хайд, Bloomberg: "Намираме се при майстор винаря на Lanson. И той изважда нещо много специално. Над 1000 лири за този магнум на шампанското. Ще бъде грубо от моя страна да не го опитам. Свежо, усъвършенствано и скъпо. Но вкусовете се променят и италианският му конкурент Prosecco има повишение в продажбите. В северна Италия Prosecco се произвежда по-лесно и същевременно е по-евтино. Тази комбинация кара италианският асортимент буквално да отлита от рафтовете и по този начин Prosecco да има повече продажби от Champagne.

Lanson е основан през 1786г. и произвежда до 6 милиона бутилки годишно. Те са едни част от елита на този бранш. Дали са уплашени от продажбите на Prosecco? В Lanson продължават да вярват, че качеството ще победи количеството. Lanson продължават да се перчат. Италианците обаче вече са ги изненадвали веднъж. Ако Prosecco пусне на пазара луксозна марка, на Lаnson и другите компании може да им се наложи да влязат в ожесточена битка."

Филип Бейжо, Lanson: "Не съм притеснен за бъдещето на Champagne. Хубаво е, че хората са открили Prosecco, а един ден просто ще открият и Champagne. Искам вие да дегустирате. Това е първата партида, която получаваме. Champaigne няма как да бъде сравнявано с Prosecco. Има някои видове шампанско, които може да се сравняват с тях, но великото шампанско, великитя бранд – никога. Ние сме доста далеч от това."

Още по темата

 

fallback
fallback