Кореспонденция от Сингапур на Хаслинда Амин, Блумбърг.
Преструктурирането на Malaysia Airlines е доста мащабно и голямо. Целта е компанията да започне начисто.
Khazanah, основният акционер казва, че Malaysia Airlines, със сегашната структура на разходите, не работи.
Сред мерките, които ще се приложат: съкращаване на работни места.
6 000 служители ще бъдат съкратени, това е една трета от работната сила, повече от очакванията.
Компанията смята да намали и международните полети: особено до Европа, където не печели много.
В Европа Malaysia Airlines лети до Франция, Германия, Холандия, Великобритания и Турция.
Malaysia Airlines ще предоговори договорите за доставка, ще премести главното си седалище в KLA, от Субанг където е в момента.
Всичко това е в рамките на преструктурирането за 2 млрд долара, което трябваше отдавна да направи. Мерките срещат силната съпротива на силния синдикат в Malaysia Airlines.
Както знаете, авиокомпанията бе на червено още преди изчезването на MH370, дори и преди полет MH17 да бъде свален.
Три години на загуба, която се изчислява на 1,5 млрд долара.
При това пълният ефект на катастрофите с нейните самолети още не е усетен, той ще проличи във второто полугодие.
Така че Malaysia Airlines я очакват още много трудни времена.
Графикът е доста съкратен.
Malaysia Airlines ще бъде делистната до края на годината. Целта е да се върне към печалба до три години. И след това, до пет години отново ще бъде листната.
Започва глобално търсене на нов директор и той трябва да бъде намерен до декември.
Ако бъде назначен чужденец, това ще бъде само временна мярка, съобщи компанията.
Тя търси малайзиец в дългосрочен план.
Всички тези мерки си имат цена, разбира се, общо 1,9 млрд долара ще бъдат налети в компанията.
Khazanah обясни, че това не е спасителна програма.
Средствата се предоставят при ясни условия.
Malaysia Airlines трябва да бъде напълно променена. Успехът не е гарантиран, но това е добро начало.