Коментар от Сидни на Пол Алън от Bloomberg.
Резултатите са доста добри за Air New Zealand.
Приходите са се покачили с 1% до 4,7 милиарда новозеладски долара.
Председателят на Air New Zealand отбеляза трета година на растеж.
Добри новини и за акционерите. Ще има 5,5 процентно изплащане на дивиденти, плюс специални 10-процентни дивиденти.
Акциите са се повишили с 1,4%, а спрямо курса от последните 12 месеца, това дори е по-добре като показател с цели 60%.
За фискалната 2015-та година от Air New Zealand планират увеличение на капацитета с 6%.
Ще похарчат над 2 милиарда за нов самолет.
Говорим за новия 787/9 – удължената версия на Dreamliner.
Разбира се, икономията на гориво е много важна за превозвачи като Air New Zealand, които са доста далеч от когото и да било друг.
Толкова за тиранията на разстоянието.
Пол, доларът е по-висок от нормалните стандарти. Това отразява ли се на Air New Zealand?
Главният изпърлнителен директор Кристофър Лексън има какво да каже по въпроса.
И наистина е висок, над историческите стандарти.
Но също така е и нож с две остриета – оказва влияние върху печалбите, но пък и има предимство – намаляване на цените, същевременно и цената на горивото.
Така че да има силен новозеландски долар не е чак толкова лошо за Air New Zealand.
Както каза Дейвид, очакваме момента тази седмица, когато това ще бъде добро сравнение за двете австралийски компании – Qantas и Virgin, които не очакват чак толкова добри новини като Air New Zealand.