Кореспонденция от Сингапур на Хаслинда Амин, Bloomberg.
Malaysia Airlines съкращава работни места.
Компанията преразглежда и поръчките си за нови самолети.
Източници ни казаха, че авиокомпанията може да освободи 4000 служители, в рамките на преструктурирането на компанията.
В момента в нея работят 20 000 души.
Malaysia Airlines преразглежда и губещите направления, в отчаян опит да се върне към печалба.
Това, което знаем от хора, запознати с темата е, че основният акционер, Khazanah ще разгледа някои предложения още утре. Khazanah предложи да поеме компанията изцяло - всичко това е опит да бъде спасена.
Усилията да се направи нещо станаха още по-трескави след нещастията с полет MH370 и съвсем скоро сваления MH17.
Но все пак трябва да се каже, че авиокомпанията имаше финансови затруднения още преди тези катастрофи.
Три поредни години на загуби. Акциите на Malaysia Airlines загубиха около 18% за една година. В края на тази седмица компанията трябва да обяви резултатите си за второто тримесечие.
Нищо вълнуващо не се очаква.
Ще търсят нов ръководител, нали? Имаме ли някакви имена?
О, да. Чели сте за това - търсят нов директор. Разглеждат две кандидатури.
Единият е Идрис Джала, бившият директор на Malaysia Airlines, сега начело на програмата за икономически реформи на правителството.
Идрис Джала беше начело на Malaysia Airlines 4 години. Той обаче отрече съобщенията.
Слухове има и за още едно име - Джамалудин Ибрахим, директорът на Axiata, държавният телеком.
Когото и да изберат, задачата е много трудна.
Няма нужда да казвам, че се изисква много. В момента репутацията на компанията е поставена на карта.
Китайските пътници бойкотират Malaysia Airlines. Както и други пътници, които се тревожат за сигурността си. Така че новият директор ще има много работа.