Коментар от студиото на Bloomberg в Хонконг на Дейвид Инглес.
В Hyundai започва трета поредна година на стачки. Още от петък заводите трябва да почувстват смущения. Това трябваше да започне още от тази сутрин. Да чуем историята на конфликта и какви са потенциалните финансовите ефекти. Какво знаем досега?
Знаем, че стачките не са им чужди.
В последните 26г. е имало 22 стачки. Още от 1988 стачкуват. Ако съберем всичките им производствени загуби оттогава досега, става дума за 16 млрд долара. По брой на коли - това прави около 1,3 млн автомобила.
Четири часа стачка струват 39 млн загуби през 2013. Това ни дава представа колко е скъпо за компанията.
Производството им е изнесено по целия свят. Картата показва къде са заводите им извън Корея.
В чужбина се правят почти 3 млн коли, по данни на компанията. Това е капацитетът в чужбина.
В Южна Корея, защото там ще има стачка, ако се проведе, компанията има 3 големи завода. Улсан е най-големият - обявен е за най-големият завод на света.
Улсан - 1,5 млн коли
Асан - 300 000 коли
Чонджу - 100 000 коли.
Общо това прави близо 40% от глобалния капацитет на Hyundai.
Да видим какъв ще бъде ефектът.
Таргетът за вътрешния пазар - за Южна Корея, за 2014 е 680 000 коли. Това е малък дял .
Ясно е, че стачката ще засегне продажбите на компанията в чужбина.
Говорим за близо 1,2 млн коли, които се произвеждат в Южна Корея.