Коментар на Адам Джонсън, Bloomberg
"Три доклада на статистиката казват на практика едно и също нещо - внимание, потребителите липсват.
Продажбите на дребно са най-слабите за последните 6 месеца.
Те остават без промяна през юли, след като в предходните месеци регистрираха повишения.
Човекопотокът в магазините, по данни на Шопъртрак, отчита 16-та поредна седмица на спад.
Наистина, става дума за сериозна негативна тенденция.
А една от водещите търговски вериги Мейсис отчете по-слаби финансови резултати от очакваното и понижи прогнозата си за тази година.
И трите новини от вчера не са много добри.
Въпросът е дали тези дни няма да дойдат и по позитивни данни?
Честно казано - едва ли.
Колс, Нордстрьом и Уолмарт ще публикуват резултатите си по-късно днес.
На база средните прогнози на анализаторите, анкетирани от Блумбърг, за Колс се очаква ръст на печалбата от едва 3%, при Нордстрьом - 2, а Уолмарт вероятно ще отбележи спад от 3%.
Това би било третото поредно тримесечие, в което компанията влошава финансовите си резултати.
Не можем да наречем това растеж и със сигурност не е добра новина.
Особено за Уолмарт, които са една от най-големите вериги.
Ако погледнем малко по-напред в бъдещето, се вижда че и там нещата не изглеждат кой знае колко оптимистично.
Прогнозите за 8 от компаниите в сектора, които ще публикуват отчетите си в следващите две седмици, бяха понижени, и то само през последната седмица.
Става въпрос за Ан Тейлър, Чикос, Дикс, Фредс, Хибет Спортс, Лоус, Стайн Март и Уолмарт - анализаторите понижиха очакванията си за резултатите на тези компании.
Изводът е, че инвеститорите трябва да внимават с потребителския сектор".