fallback

Може ли Malaysia Airlines да оцелее след две катастрофи

Коментар на Зеб Екарт, Bloomberg

21.07.2014 | 08:28

Malaysia Airlines беше първата южно азиатска авиокомпания, която изпълнява полети до Латинска Америка. Нейн дом, летището в Куала Лумпур, което е на стойност 3,5 млрд. долара, е възприемано като архитектурно чудо.

Като признак за важността на компанията в Малайзия и нейният имидж, изображения на Boeing 777 има дори върху националните банкноти.

След създаването на правителствения инвестиционен фонд Khazanah Nacional през 1993, той придобива най-големият дял от компанията, ставайки най-големия акционер. Но това не доведе до добри резултати.

Авиопревозвачът оперира по непечеливши дестинации,  изпълнява скъпи договори с профсъюзите, и записва лош след лош финансов резултат.

Националният превозвач на Малайзия изглежда твърде голям и неефективен. В момента по оценки на икономистите, той губи средно по 1,6 млн. долара на ден!

В петък, в Куала Лумпур акциите на компанията паднаха с 11%. тази година авиокомпанията загуби 1/3 от пазарната си стойност.

При тежките трагедии с полетите MH17 и MH 370, освен огромният брой загинали – 537, Malaysia Airlines загуби и два самолета Boeing 777, общо на стойност 200 млн. долара.

През последните години компанията започна да използва самолети Airbus А380, с които оперира по европейските си дестинации.

Въпреки този опит за трансформация и превръщането си в по-ефективна и модерна компания, анализаторите този път смятат, че Malaysia Airlines няма да успее да оцелее.

Зеб Екарт, Bloomberg

 

fallback
fallback