Може ли Malaysia Airlines да оцелее след две катастрофи

Коментар на Зеб Екарт, Bloomberg

21.07.2014 | 08:28
Може ли Malaysia Airlines да оцелее след две катастрофи
Може ли Malaysia Airlines да оцелее след две катастрофи

Malaysia Airlines беше първата южно азиатска авиокомпания, която изпълнява полети до Латинска Америка. Нейн дом, летището в Куала Лумпур, което е на стойност 3,5 млрд. долара, е възприемано като архитектурно чудо.

Като признак за важността на компанията в Малайзия и нейният имидж, изображения на Boeing 777 има дори върху националните банкноти.

След създаването на правителствения инвестиционен фонд Khazanah Nacional през 1993, той придобива най-големият дял от компанията, ставайки най-големия акционер. Но това не доведе до добри резултати.

Авиопревозвачът оперира по непечеливши дестинации,  изпълнява скъпи договори с профсъюзите, и записва лош след лош финансов резултат.

Националният превозвач на Малайзия изглежда твърде голям и неефективен. В момента по оценки на икономистите, той губи средно по 1,6 млн. долара на ден!

В петък, в Куала Лумпур акциите на компанията паднаха с 11%. тази година авиокомпанията загуби 1/3 от пазарната си стойност.

При тежките трагедии с полетите MH17 и MH 370, освен огромният брой загинали – 537, Malaysia Airlines загуби и два самолета Boeing 777, общо на стойност 200 млн. долара.

През последните години компанията започна да използва самолети Airbus А380, с които оперира по европейските си дестинации.

Въпреки този опит за трансформация и превръщането си в по-ефективна и модерна компания, анализаторите този път смятат, че Malaysia Airlines няма да успее да оцелее.

Зеб Екарт, Bloomberg