fallback

Рекламодателите в Азия се интересуват от мобилна реклама

Вивек Куто, директор Media Partners Asia

16.07.2014 | 10:10

Още по темата

Още по темата

Още по темата

Коментар от Сингапур на Вивек Куто, директор Media Partners Asia в интервю за Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг.

В Азиатско-Тихоокеанския регион все още има ефирна телевизия, което е много странно за пазари като Хонконг, Индонезия, Филипините, Виетнам и Тайланд.

Хората все още се събират, ходят си на гости, за да гледат най-добрите филми, които се произвеждат в тези страни.

Все още имаме такава тенденция. Дари в проучването на TNS. Индонезия излезе като един от топ пазарите, където се гледа колективно телевизия.

Едновременно с това имаме и липса на ново поколение широколентов достъп в Индонезия.

На пазари, където е развит широколентовия достъп, като Хонконг, Сингапур, Корея, Япония, Тайван, имаме значително фрагментиране на аудиторията.

И е добре, че TNS направи това проучване. Ние сме съгласни с някои от заключенията им.

На тези пазари има голямо пиратство, имаме и много нелинейно потребление.

 

Вивек, вие направихте много интересно уточнение, използвахте израза "колективно гледане". Това означава, че не само, че хората пускат телевизора в момент, когато нещо се излъчва, говорим и за видео по поръчка, абонамент.. Там имаме огромен ръст. Къде географски е той?

Като VoD в Азиатско-Тихоокеанския регион имаме много голям ръст. Това са нови потребители и приходи - на пазари като Китай, Япония, Корея и в ЮИ Азия - Малайзия. Там имаме ръст на VoD.

Следващият етап е рът на абонатната база. Това е моделът на Netflix в Азия. Това ще се случи на пазари, които са много зрели, където потребителите харчат много пари за телевизия. Там има много зрялост в payTV. Това са пазари като Австралия, Нова Зеландия, Япония. И може би след 10г. ще го видим и в ЮИ Азия и Индия.

В следващите 12 месеца очаквайте много новини около ТВ платформи в Австралия и Нова Зеландия, проникване на пазари като Япония, а след това накрай - в ЮИ Азия.

В ЮИ Азия ще видим ролята на мобилните платформи при нелинейната телевизия.

 

Искам да говорим за използването на тези различни устройства и как те променят характеристиките на аудиторията. Какво открихте вие? Например Световното бе гледането на линейна телевизия - най-вече. Но използваха и социалните медии и всякакви устройства. Мислите ли, че това е само допълнение?

В момента е допълнение. Добре, че питате. На пазар като Малайзия Astro On the Go регистрира нов рекорд в потреблението от мобилни устройства. Става дума за мултиекранната платформа на Световното.

Хората гледаха през линк към абонамента за PayTV.

И въпросът тук е в следващите 2-3 години как носителите на правата и студиата ще спечелят от това използване на втори и трети екран.

В момента не виждаме значителни приходи от него. Повечето потребители в Азия очакват да не плащат отделна такса за тези абонаменти и ако плащат, таксата е минимална.

Това е проблемът.

Как да се печели от тези зрители? Дали чрез реклама, а рекламодателите се интересуват вече или чрез абонамент.

fallback
fallback