fallback

Защо Tesla даде патентите си-коментар

17.06.2014 | 13:40

Брайън Джонсън, анализатор на автомобилната индустрия на Barclays и Алън Онсман кореспондент на Bloomberg в Лос Анджелис и Триш Риган от Bloomberg TV в Ню Йорк

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск определено има вкус за драматичното. Той шокира индустрията като обяви, че Tesla предоставя патентите си на своите конкуренти, за да даде тласък на индустрията за производство на електрически автомобили. В съобщение на интернет страницата на компанията Мъск написа: "Тесла няма да съди никого, ако без лоши намерения някой поиска да използва технологията ни". Какво се крие зад това на пръв поглед алтруистично решение?

Брайън Джонсън, анализатор на ватомобилната индустрия на Barclays:

"Ако сте слушали тяхната конференция, там нещата звучаха по-соро като предложение за взаимно лицензиране.

Той цитира споразумението между Ford и Toyota за взаимно лицензиране на техните патенти.

Така че наистина решението може да се окаже малко по-малко алтруистично, отколкото звучи.

Второ едно от ключовите предизвикателства, пред които Tesla е изправена, е изграждането на мрежа от инсталации, за бързо зареждане.

Има и други атомобилопроизводители, които правят елетрически автомобили. Мъск спомена, че разговарят с BMW за споделяне на разходите за изграждането на мрежата.

Това не е нещо по-различно от решението на Хнри Форд да разреши на Джон Д. Рокфелер да изгради мрежата от бензиностанции.

Хенри Форд е искал да направи много неща сам, но е оставил Джон Рокфелер да направи бензиностанциите, а Harvey Firestone да произвижда гуми".

 

Още по темата

Развитието на тази индустрия е свързано с това да накарете повече потребители да използват електромобили, както и да изградите повече станции, където хората могат да зареждат електромобилите си. През 70-те години Бразилия наистина се притесняваше от проблеми с енергията. Решиха, че имат пркалено много захарна тръстика и стартираха програма за производство на етанол от захарна тръстика.

Част от тази програма предвиждаше всяка бензиностанция в страната да има поне една колонка за зареждане на етанол. И така повечето коли в Бразилия работят с етанол. Ако се вгледаме в индустрията за производство на електромобили, озаначава ли това, че трябва да се направи нещо подобно? Може би в случая няма да е необходимо подобна стъпка да бъде налагана от отправителствата. Може би тя ще е инициатива на частния бизнес и в крайна сметка, може би, именно това е основната идея зад решението на Илън Мъск?

Алън Оунсмън, кореспондент на Bloomberg в Лос Анджелис:

"Инфраструктурата е една наистина критична бариера. Независимо дали става въпрос за Елон Мъск или Carlos Ghosn, изпълнителният директор на Nissan, това е казвано нееднократно.

Аз съм тук в Лос Анджелис. Калифорня вероятно има най-добрата публична система за зареждане на електромобили в САЩ и все пак за много хора тя все още е незадоволителна.

Тя не е достатъчна за тях, за да се замислят да се откажат от бензиновата си кола и да опитат да шофират електрическа кола.

Да се върнем на идеята ти. Мрежата от инсталации за бързо зареждане – тези инсталации са много интересни, те работят по малко по-различен начин от останалите системи за зареждане.

Мъск казва, че много би се радвал другите компании да разгледат тази технология. Както Брайън спомена тази седмица те се срещат с BMW, за да им предложат сътрудничество за изграждане на подобна мрежа.

Ако съществува по-широко разпространена система за бързо зареждане, това би могло да насърчи хората да се замислят да купят подобна кола. Така че това определено е идея, която  може да направи този бизнес по-печеливш".

Целият коментар - във видеото

 

 

/Снимка: Tesla/

fallback
fallback