Средната класа в Азия ще продължи да расте, въпреки несигурността в региона. Дейвид Инглес от Bloomberg анализира основните сектори в страната - здравеопазване, туризъм, имоти, хранителна и особено телекоми. Според проучване на Ericsson Mobility Report делът на телекомите в Азия расте. Нека видим в следващата таблица какво се случва през първото тримесечие на 2013 година.
Индия: 22 млн. нови абонати
Китай: 21 млн. нови абонати
Индонезия: 6 млн. нови абонати
Останалата част на Азия има общо 20 млн. нови абонати
/източник: Ericsson Mobility Report/
Какво се случва в глобален мащаб при телекомите? Отново най-много абонати има в Азия – 63%, с което регионът без съмнение изпреварва всички останали.
Азия – 63%
Латинска Америка – 6%
Африка – 16%
Западна Европа – 3%
Северна Америка – 5%
Други – 7%
/източник: Ericsson Mobility Report/
Погледът на всички инвеститори определено трябва да се насочи към Китай. Експерти очакват до 2017 година там да има повишение в ръстовете на продажбите и приходите от над 135 млрд. долара, спрямо 91 млрд. долара през 2013г. Така че що се отнася до ръстовете, приходите все още се очаква да изпреварят всички други страни в Азия.
Дейвид Инглес не пропусна и петгодишната прогноза на IDC Black Book, за това какво ще се случва при телекомите в глобален мащаб.
Отново най-висок ръст има при Китай – 9%. Най-близо по темпове до Китай се нарежда Индонезия – 7,5%. Средният ръст за останалата част на Азия е 2,9%.
Няма как да не се запитаме обаче, кое ще предизвика този растеж? Откъде идва растежът в Азия?
Не трябва да забравяме, че Китай вече има ниво на мобилно проникване от 90%. Става дума за това коя услуга ще изберат хората. През 2014 г. потребителите ще отделят най-много средства за данните, показва проучване на IDC Black Book. Най-напред за мобилни данни - 35%, а след това - за фиксираните - 32%. Тук са ръстовете, особено като се има предвид, че през 2014 година 4G мрежата ще се развива с все по-бурни темпове.
Най-големите гиганти в сектора са China Telecom, China Mobile и China Unicom. Останалите три технологични имена в страната са Tencent, Baidu, Sinam Lenovo - производителят на хардуер и Xiaomi.