9 кампании бяха отличени в Наградите на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) – BAAwards 2017. Общо осем отборни и една индивидуална награда бяха раздадени в рамките на гала вечерта на 5 октомври. Четвъртото издание на BAAwards за изключителни постижения в маркетинговите комуникации отличи победители в следните състезателни категории:
-
Категория Нов продукт – екипна награда победител: Загорка с кампания „Крадецът на Ябълки. Стиска ли ти?. На второ място се нареди Санофи с кампания „Да се наспиш добре с Magne B6 Лека Нощ“.
В категорията Нов продукт индивидуална награда отиде при Леонора Христова от Юниливър с кампания „Baby Dove: няма перфектни майки, само истински!
-
Категория Нова услуга – екипна награда победител: Пощенска банка с кампания „Повече днес“, второ място: Мобилтел с кампания „Mtel 4G-лансиране на 4G мрежа от Мтел“
-
Категория Нов корпоративен бранд - най-добър маркетингов екип: Мобилтел за бранда „МТЕЛ СПОРТ“.
-
Категория Продуктов ребрандинг - най-добър маркетингов екип: Захарни заводи с кампания „Сладки времена - любимите локум и халва от Захарни заводи“.
-
Категория Нововъведение в продукт и повторно пускане на пазара - екипна награда: Кока-кола с кампания „Coca-Cola No Sugar“.
-
Категория Нововъведение в услуга и повторно пускане на пазара - най-добър маркетингов екип победител: Първа инвестиционна банка с кампания „Дигитална карта от Fibank“.
-
Категория Активиране на бранд (най-оспорваната категория) – най-добър маркетингов екип: Декатлон с кампания „DECATHLON BOX OFFICE“. На второ място се класира екипът на Тойота с кампания „Toyota Hybrid. Защото знам“.
-
Категория Корпоративна социална отговорност и спонсорства - най-добър маркетингов екип: Mediapool с кампания „Ти си това, което четеш“
Тази година в BAAwards постъпиха рекорден брой заявки – 43, което е с 20% повече спрямо миналата година. Кандидатури подадоха 18 компании, а броят на наградените организации, не-членове на БАР също е рекорден: 3.
„Тази година наградите се проведоха под мотото Raising the БАР и летвата наистина беше вдигната високо. Не само броят на заявките расте всяка година, но качеството им също става все по-високо. За това говори средната оценка на конкурса, която достигна до 22,77т. (при максимални 30т.) спрямо 21,76т. за миналата година. Това означава, че доверието и значимостта на конкурса “BAAwards” расте. Наградите в BAAwards са
показател за висок професионализъм и отличават най-добрите кампании, които трасират пътя на развитие на целия сектор на маркетинговите комуникации в България. Конкурсът събира и представя уникално ноу-хау, което може да ползва всеки маркетолог и рекламодател“, отбеляза Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР.
Водещи на гала вечерта бяха журналистът Драго Симеонов и Ваня Грозева, студент в НБУ и капитан на отбора, победител в нашумелия формат за практическо обучение на студенти по реклама и шоубизнес „Рекламна академия’2017“.
Събитието бе с медийната подкрепа на националната телевизия България он ер.