Журито имаше нелеката задача да оцени и класира най-добрите проекти в 12 от конкурсните категории. В най-оспорваната категорията „CSR проект – бизнес сектор”, в която се конкурираха десет проекта, представени от водещи агенции и PR отдели на големи български и международни компании, статуетката отиде при екипа на консултантска къща „От игла до конец” за проекта „Кампания за профилактика на детското зрение”, осъществена за българската марка очила квиат.Второто място в категорията заслужи проектът на Мтел – “Приеми бъдещето”, реализиран от Мтел и All Channels Communication, а на трето място се класира “ От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата” на All Channels Communications за AVON България. Специална награда в категорията връчи b2b Media, медиен партньор на PR приз 2016 и Десети PR Фестивал, като тя бе заслужена от проекта “Зелени линии Витоша” на Pure Communication.
All Channels Communications взе първата награда в категория “Специално събитие” с проекта “Beerфест-ът”. Общо 10 награди взе агенцията, като седем от тях са за съвместната им работа по проекти на Мтел.
Мтел от своя страна е най-големият корпоративен победител и в тазгодишното издание на конкурса. PR екипът на мобилния оператор спечели общо седем награди, от които три статуетки за първите места в категориите „Корпоративна PR кампания”, „PR проект за вътрешни комуникации” и „Онлайн кампания или проект”.
ДеКони спечели статуетката в категорията “Зелени комуникации и градска среда” за проекта „Еколабиринт”, реализиран за Екопак. Агенцията спечели и второто място в същата категория с проекта „Стани екогерой, научи всички вкъщи да събират разделно!”
Екипът на Пощенска банка и BBDO Group получи специалната награда на сп. Мениджър в категория „Зелени комуникации и градска среда” за проекта „Хвъркати градски типове”. Същият проект спечели и третото място в категорията.
Статуетката в “PR проект на продукт или услуга” взе New Moment с проекта „Kamenitza 2016: Париж не е Перник”. Същата агенция взе и втора награда в категория “Корпоративна PR кампания” с проекта „Kamenitza 2016: Всички за един – да съберем приятелите на по бира”.
Специалната награда на КРИБ в категория „Корпоративна PR кампания” бе за екипа на Chapter 4 за проекта „PR Кампания за официално представяне и популяризиране на инвестиционна програма „Аурубис България Спектър 2018” в публичното пространство”.
За победител в категорията „PR проект в публичния сектор” бе отличен проектът на Британски съвет България – „5-ти Софийски фестивал на науката”. Проектът стана и вторият носител на Специалната награда на Комисията по етика.
Чаптър 4 заслужи статуетката в категория „CSR проект – нестопански сектор” с “EarlyBaby.info – „Всичко за недоносените бебета”, реализиран за Фондация „Нашите недоносени деца”с подкрепата на AbbVie.
ARUNA PR Advisory взе отличието в категория „Имиджмейкинг” за проекта “Animalia – симбиоза на акварел и бронз в природата”.
Екипът на БНТ 2 грабна статуетката в категория „PR проект на медия” с проекта “Търси доброто”. Детската Игриада на сайта Аз- детето , част от медийна група Инвестор спечили второ място.
Тази година в специалната категория за “PR на студентски проект” се състезаваха реални проекти, които студентите бяха реализирали в предходната година или им предстои да реализират напълно. За първото място се пребори проектът „Вземи усмивка, дари живот!”, осъществен от Виляна Батинова, Цветелина Иванова. С грамота за второ място си тръгна Мирена Керезова за проекта „Популяризиране на сайта за театър LoveTheater.bg”, а трето място заслужи проекта „Here2Help”, реализиран от група студенти от Нов български университет за курс "Тактики за връзки с обществеността".
Журито на PR приз 2016 реши да даде и специална награда за Кампания с принос в приоритетна обществена сфера на проекта "Помощ за българите от Украйна", реализиран от студенти от Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий”.
Журито на PR приз 2016 представи отворено писмо до медиите, представителите на СЕМ и представители на българските институции във връзка с една съществена и постоянстваща пречка пред развитието на корпоративната ангажираност и инвестиции в обществено значими каузи – липсата на отразяване на името на компаниите, които иницират и подкрепят каузи, дори и в ясни случаи на напълно благотворителни, обществено значими дейности.
PR Приз 2016 и Десетият PR Фестивал се осъществиха благодарение на:
В партньорство с: КРИБ, „ЗД Евроинс” АД, БААК, The Smarts, Idea PR & Advertising, Dea Solutions
Медийни партньори: Bulgaria On Air, b2b media, Булфото, БТА, dir.bg, manifesto.bg, marketing360.bg, Медиите на 21 век, сп. „Мениджър“, rhetoric.bg
Репортаж от събитието можете да проследите на 21 май 2016 г. в предаването Медиите ON AIR в 16:30 часа.