108 корпоративни проекти с кауза в Наградите за отговорен бизнес 2019

78 компании участват със своите добри примери за инвестиции в хората, природата и обществото в авторитетния конкурс за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, който Българският форум на бизнес лидерите организира за 17-а година

11.02.2020 | 11:16
108 корпоративни проекти с кауза в Наградите за отговорен бизнес 2019
108 корпоративни проекти с кауза в Наградите за отговорен бизнес 2019

108 корпоративни проекти с кауза се състезават в Наградите за отговорен бизнес 2019 – най-авторитетния конкурс за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, който Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) организира за 17-а година. 78 компании от всички сектори участват със своите добри примери за инвестиции в хората, природата и обществото в шестте категории на надпреварата. Най-оспорвана от тях е „Инвеститор в обществото”, привлякла рекордните 38 кандидатури.

Годишните награди за отговорен бизнес – най-утвърдените и престижни национални призове в областта на социалната отговорност и устойчивото развитие, отличават добрите практики на бизнеса в подкрепа на каузи като образование, здравеопазване, екология, развитие на талантите и на местните общности. Целта на БФБЛ е да популяризира приноса на частния сектор към създаването на по-справедливо общество и по-устойчиво бъдеще.

Тази година в шестте категории на конкурса са номинирани 108 проекта. Най-многобройни са кандидатурите за титлата „Инвеститор в обществото” – 38, където се наблюдава съществен ръст от близо 36% в сравнение с 2018 г. Категорията „Инвеститор в знанието” е привлякла 24 кандидатури. Общо 13 са номинациите в  „Инвеститор в околната среда” – категорията, в която компаниите-финалисти получават допълнителен бонус – номинация за престижните Европейски бизнес награди за околна среда, чиито координатор в България е БФБЛ. Също 13 са кандидатурите за титлата „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд”. Категорията „Маркетинг, свързан с кауза” е с 12 номинирани проекта, а осем компании се състезават за „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”.

Конкурсът, който е отворен за всички компании в страната независимо дали са членове на БФБЛ или не, дава представителна картина на добрите КСО практики на отговорния бизнес. В последните три години устойчива остава тенденцията подадените проекти с кауза да надвишават 100, а настоящото издание отбелязва ръст в броя на отговорните компании, включили се в състезанието –  те са 78, което е рекорд в историята на инициативата.

Всички участници в конкурса получават заслужено признание за своите успешни кампании в полза на социални каузи, споделят своя опит в областта на корпоративната отговорност и устойчивост и  служат за вдъхновяващ пример и за други представители на бизнеса да инвестират в решаването на обществени предизвикателства.

Победителите се определят от авторитетното жури на Наградите, което се състои от уважавани професионалисти от бизнеса, правителствения и неправителствения сектор, академичните среди и медиите. Техните разнообразни гледни точки са гаранция за обективност на оценките. Председател отново е кметът на София Йорданка Фандъкова, а поканени да оценят кандидатурите са Бойко Таков – директор на Агенцията за насърчаване на малките и средни предприятия; Васил Велев – председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България; Веселина Кавръкова – програмен ръководител на WWF България; Деница Сачева – министър на труда и социалната политика; Десислава Тальокова – изпълнителен директор на фондация „Америка за България”; Джейн Муита – представител на УНИЦЕФ за България; Елица Баракова – директор на фондация BCause; Ема Хопкинс – посланик на Великобритания в България; Красимир Вълчев – министър на образованието и науката; Красимира Величкова – изпълнителен директор на Български дарителски форум; Максим Майер – изпълнителен директор на S Media; Радосвет Радев – председател на Българската стопанска камара; Цветан Симеонов – председател на Българската търговско-промишлена палата; и Юлиан Ревалски – председател на БАН. Критериите за оценка са конкретна полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на служителите в осъществяването на проекта, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и обществено признание.

Британското посолство в София определя носителя на специалната награда Engage за ангажираност на служителите към отговорен проект на компанията или цялостната й социална политика. За нея се състезават всички подадени проекти.

Победителите в отделните категории, както и класираните на второ и трето място ще бъдат обявени по време на тържествена церемония по награждаването на 27 февруари 2020 г. 

За повече информация: www.bblf.bg, #bblfawards2019, #отговоренбизнес

Investor Media Group е медиен партньор на събитието.