На 8 октомври 2019 г. се проведе вторият Национален розов ден, част от Мисията на Avon срещу рака на гърдата, насочен към повишаване на информираността относно проблема и насърчаване на ранната диагностика. В кампанията се включиха редица корпоративни партньори и общини, както и хиляди души, които споделиха подкрепата си с хаштага на кампанията #avonpinkday през целия ден.
Като част от Националния розов ден точно в 8.01 PM в подкрепа на кампанията в розово светнаха няколко общински сгради в страната, както и редица корпоративни сгради в София. Безвъзмездно участие в каузата взеха общините Пловдив, Русе, Ямбол, Ловеч, Търговище, Шумен и Сухиндол. Корпоративните партньори на кампанията, които се включиха в Националния розов ден, бяха Bulgaria Mall, Vertigo Business Tower, Grand Hotel Sofia, Southpark Business Building, EM Building, хотел Хилтън. В розово светна и сградата на Национална компания Железопътна инфраструктура (НК ЖИ) в София. Sofia Hotel Balkan подкрепи каузата като преобрази в розово фоайето на хотела и униформите на своите усмихнати служители. И през тази година символичната розова светлина има за цел да припомни водещата роля на ранната диагностика и да припомни, че открит навреме, ракът е лечим. Защото никоя жена не трябва да остава на тъмно относно здравето на гърдите си. С Националния розов ден Avon постави начало на Световния месец за борба с рака на гърдата, за който информационни материали и статистики ще бъдат разпространявани и популяризирани през целия октомври.
Националният розов ден бе подкрепен и от медиците от Комплексния онкологичен център в Русе, които облякоха розово в подкрепа на своите пациенти, показвайки им чрез този символичен жест, че не са сами в тежката битка и припомняйки още веднъж важността от превенция и ранна диагностика.
Кампанията подкрепи и екипът на Bulgaria ON AIR, където водещите на Новините ON AIR Даниела Владимирова и Петя Кертикова заедно с водещите на “България сутрин” Гергана Венкова и Златимир Йочев и водещата на Времето ON AIR Владимира Илиева носиха розови аксесоари и облекло в ефир в знак на подкрепа към Мисията на Avon да повиши вниманието на обществото относно здравето на гърдите.
Като част от каузата, на 8 октомври Avon адресира шокиращата статистика, която показва, че над 50 000 българки са диагностицирани с рак на гърдата, а случаите се повишават със средно 3800 всяка година. Въпреки високия процент, много жени все още отлагат прегледа при мамолог, използвайки фалшивата утеха: "Какъв е шансът да се случи на мен?“
Чрез символична „Лотария 1 от 8“ в седем града в страната, сред които и София, Avon припомни на жените какъв действително е шансът. На случаен принцип бяха раздадени 2160 розови лотарийни билетчета, които имаха за цел да припомнят на жените плашещата статистика –1 от 8 жени са застрашени от рак на гърдата – и ги предизвика да дадат своето обещание, че ще обръщат повече внимание на здравето си. Всички останали дами могат също да дадат своето обещание като направят това на специално разработения уебсайт www.pinklight.bg. От своя страна Avon поема отговорността да им припомни за обещанието им в рамките на два, три и шест месеца.
Хаштагът #avonpinkday бе използван стотици пъти в социалните мрежи от всеки, решил да подкрепи каузата, както и от водещи инфлуенсъри. Информация за събитията през целия ден можеше да бъде открита на Facebook страницата на кампанията или на уебсайта www.pinklight.bg.
Проектът Pink Light е част от глобалната Мисия на Avon да информира 100 милиона жени годишно относно здравето на гърдите им. За тази цел козметичната компания използва всяка част от своя бизнес с водещ акцент върху тяхната силно развитата мрежа от представители, като същевременно с това ще продължи работата си със своите локални и глобални партньори. Заедно и обединени в тази кауза, от Avon си поставят за основа цел да помогнат на всяка жена да е запозната с рисковете и без значение от възрастта си, да бъде е наясно с факторите, които оказват влияние върху риска от развитието на рак на гърдата и какво може да се направи, за да се контролира.
В България вече 17 години каузата усилено работи в посока повишаване на информираността за проблема и важността на ранната превенция. Кампанията вече 3 години си партнира успешно със своя партньор в България - Фондация „Една от 8“, благодарение на които успява да разшири своя обхват и да окаже подкрепа на диагностицираните жени. Дарените от Avon средства осигуряват безплатна психологическа, юридическа, информационна и практическа подкрепа, която Фондация „Една от 8“ предоставя директно на засегнатите жени, техните близки и семейства.
Повече информация за кампанията и пълното манифесто можете да откриете на: www.pinklight.bg