Електромобилите изглеждат добре и са природосъобразни, но има ли достатъчно станции за зареждането им в Китай, за да се стигне до революция на електромобилите? Журналистката от Bloomberg Александра Хо реши да опита сама. Предизвикателството, което пое, е да стигне от Шанхай до Пекин с електромобила на Tesla Model S.
Пътуването е дълго над 1300 км. По план трябва да бъдат направени 6 спирания на места, където има станции за зареждане на Tesla. Първото е Нандзин.
Нещата не започват много добре. С напускането на Шанхай Tesla показва, че може да измине още 361 километра – достатъчно, за да стигнат Александра и екипът ѝ до Нандзин и дори да им останат около 50 км. в запас.
Разстоянието, което можем да измине електромобила обаче намалява бързо, когато вали силен дъжд или при задръствания и екипът е принуден да спре преди да достигне планираната дестинация. През първия ден са изминати 416 км, а спиранията за зареждане са две.
На следващия ден екипът попада на ново препятствие с добитък, пресичащ пътя. Отново се налага спиране преди планираното място, защото батерията на колата свършва много по-рано. Хубавото е, че екипът попада на място, където има станция за зареждане. Толкова е нова, че са първите, които я използват.
Tesla има два типа станции за зареждане в Китай. Обикновените зареждат батерията на колата за около 12 часа, а другият тип, който наричат станция за суперзареждане, прави същото за 90 минути. В момента обаче в страната има по-малко от 70 станции от този тип. Китайското правителство наскоро създаде мрежа от станции за зареждане на електромобили на най-големите магистрали в страната. Моделите на Tesla обаче все още не могат да бъдат зареждани на тях.
На втория ден екипът е изминал общо 748 км, като четири пъти е спирал за зареждане. След два дни и половина Александра Хо най-накрая стига в столицата Пекин, след изминати общо 1 413 км. и седем спирания за зареждане.
„Най-накрая стигнахме Пекин, беше голямо преживяване. Следващия път, когато пътувам от Шанхай обаче ще взема влак или самолет, за да не ми се налага да се притеснявам за батерии, разстояния или станции за зареждане”, завършва Александра.