Гигантът в електронната търговия Alibaba Group Holding Ltd разработва нова схема в опит да се пребори с разпространението на фалшиви стоки, предава Reuters. Компанията не веднъж е била критикувана и дори съдена от брандове за луксозни стоки, като Gucci например, именно заради продажбите на стоки-менте онлайн.
Новата стратегия на Alibaba, обаче, е насочена към подкрепа на местни производители.
В тази връзка онлайн гигантът работи със 17 производителя на обувки в град Путиен, провинция Фудзиен, опитвайки се да развие онлайн присъствието на местни брандове, да съживи промишлеността и да предложи на кандидат-фалшификаторите алтернативен източник на доходи.
Критиците на идеята препоръчват Alibaba да се фокусира върху пречистването на онлайн ресурсите си от големия списък с търговци на фалшиви стоки, посочва Reuters.
Според други ограниченият напредък в борбата срещу стоките-менте е резултат на липсата на алтернатива за тези, които произвеждат и разпространяват стоки, нарушавайки правата за интелектуална собственост.
Ни Лян, старши директор по онлайн сигурността в Alibaba, коментира, че борбата с фалшификатите е ключов приоритет в програмата на компанията за годината. Бъдещите планове включват идеята да се разшири, обхващайки битовата електроника, производството на играчки и чанти и други индустрии с надеждата, че чрез изграждането на местни марки, изкушените производители ще изоставят фалшифицирането.
Путиен е епицентърът на китайския бизнес за копия на маратонки на утвърдени световни марки. Една десета от 3-милионния град работи в обувната индустрия, която произвежда копия на марки като Nike, Adidas, New Balance и други световни брандове, които впоследствие е много трудно да бъдат различени от оригинала и които се продават на значително занижена цена.
Местните власти също предприемат решителни действия в борбата със стоките- менте, като през 2014 в тази връзка са били арестувани 156 души и са били иззети около 2 милиона чифта фалшиви обувки, предава Reuters.