Приходите на Heineken за първата половина на 2015 г. достигат 10,9 милиарда, при очаквани 10,7 милиарда, съобщава Bloomberg. Heineken е третият най-голям производител на бира в света и продава навсякъде – в Африка, Близкия изток, Азия, Централна и Източна Европа, както и Западна Европа. 25% от приходите на компанията за първото полугодие са дошли от Азия, Африка и Близкия изток. Нетната печалба на Heineken за полугодието достига 915 милиона евро, а разпределеният дивидент – 44 цента на акция.
Главният изпълнителен директор на компанията Жан Франсоа Боксмиър заяви, че резултатите за първото полугодие на 2015 са солидни, отговарят на очакванията и показват прогреса в изпълнението на стратегията.
Стратегията на Heineken до голяма степен се гради около развиването на компанията на развиващите се пазари. Проблемът за Heineken са валутите на тези държави и цената на петрола. Евтиният петрол се отразява негативно на търсенето на бира в Нигерия и пазарът става по-конкурентен. Като цяло обаче финансовите резултати на компанията за първото полугодие на 2015 г. са по-добри от очакваните. Оперативната печалба достига 1,55 милиарда евро, а прогнозите бяха тя да достигне 1,53 милиарда.